בדקה ה-90: בוטל ביקורם של חברי כנסת בקבר יוסף

למרות שאושר זה מכבר על ידי שר הביטחון, ברגע האחרון החליטו במערכת הביטחון לבטל את הביקור המיוחד של חברי הכנסת במתחם הקבר. דני דיין: זו כניעה לטרור

חדשות כיפה אורי פולק 24/05/11 00:00 כ באייר התשעא

בדקה ה-90: בוטל ביקורם של חברי כנסת בקבר יוסף

מחשש למהומות, בוטל היום (ג') ביקור מיוחד של חברי כנסת אשר תוכנן להיערך באור יום, לציון שלושים יום להירצחו של בן יוסף לבנת ז"ל. יצוין כי הביקור אושר כבר לפני מספר שבועות על ידי שר הביטחון, אהוד ברק, זאת לאור בקשה שהגישו ראשי השדולה למען ארץ ישראל בכנסת. כעשרה חברי כנסת היו אמורים לקחת חלק בסיור.

חברי הכנסת האשימו את שר הביטחון בביטול הסיור וטענו כי הוא "הוכיח שהוא איננו מסוגל לעמוד בדיבורו ולאפשר את הביקור", אמרו חברי הכנסת אריה אלדד וזאב אלקין. לדבריהם, "ההחלטה היא כניעה לאיומי טרור של הרשות הפלסטינית שהסיתה את הציבור הפלסטיני להתנגד באלימות לביקור. השדולה תמשיך לפעול למימוש הזכות לבקר בקבר יוסף באור יום ולא כגנבים בלילה".

גם יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שקיבל אישור מיוחד להצטרף לביקור גינה את ביטול הסיור וטען "לפני 10 שנים אהוד ברק וזרועות הביטחון נכנעו לטרור והפקירו את קבר יוסף לאספסוף המשתולל והיום אהוד ברק וזרועות הביטחון שוב נכנעו באותו מקום לאותו אספסוף מאיים. כאז כן עכשיו הרשות הפלשתינית היא זו שמובילה את הטרור, ההשתוללות והאיומים".

יו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי הוא דווקא ציפה ממערכת הביטחון שלא תכנע לאיומי אלימות "ולא תחשוש לממש את ריבונות מדינת ישראל במקום כל כך קדוש וכל כך חשוב שהאבסורד הוא שאפילו על פי הסכמי אוסלו הוא אמור להיות בריבונות מדינת ישראל".

"סאגת האיומים וההתקפלות התמוהה מולם רק ממחישה כמה המצב אבסורדי ובלתי מתקבל על הדעת כשהדרג הפוליטי מונע מצה"ל לממש את ריבונות מדינת ישראל ולשמור על חברי כנסת בתפילה מקום כמו קבר יוסף בגלל איומים למיניהם", הוסיף מסיקה.