בג"צ: להרוס את בתי דריינוף

במהלך הלילה התעמתו פעילים עם שוטרים בסמוך לבתי דריינוף, בשא-נור, למרות איומי הצבא, המתיישבים החדשים לא פונו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/07/15 09:21 יג באב התשעה

בג"צ: להרוס את בתי דריינוף
ענבל גרוס - סוכנות תצפית, צילום: ענבל גרוס - סוכנות תצפית

בג"צ קבע הבוקר (ד') כי בתי דריינוף יהרסו עד סוף השבוע, זאת למרות תשובת המדינה שקבעה כי לטעמה אין מקום להרוס את הבתים, שנמצאים כבר בשלבי הסדרה. עם זאת לא ברור האם מדובר בצעד החלטי, כלומר שחובה לבצע אותו. על פי ההערכות, הרס הבתים יענה בהפגנות אלימות ביותר מצד פעילי ימין.

גם במהלך הלילה המשיכו העימותים בין פעילים ותושבים לבין שוטרי מג"ב בסמוך לבתי דריינוף, על רקע השתלטות כוחות הביטחון על המבנים לפני יממה.

אחרי חצות התחדשו העימותים ביישוב בית אל, כשהמוחים השליכו כיסאות פלסטיק והשוטרים הגיבו בירי של רימוני עשן. מדי שעה פרצו עימותים מחודשים בין הפעילים לשוטרים, ומספר מפגינים נעצרו.

אתמול בלילה השתתפו קרוב ל-2000 איש בהופעתו של הזמר שלומי שבת ביישוב. האירוע, שתוייג כאירוע תרבות לבקשתו של שלומי שבת, נתפס כאירוע תמיכה בבתי דריינוף, וראשי מועצות קראו לתושבי יו"ש להגיע להשתתף בו.

במקביל, עבר לילה שקט על המתיישבים החדשים ביישוב שא-נור. למרות האולטימטום של כוחות צה"ל, לפיו יפנו את התושבים כבר בשעות הצהריים אתמול, נשמר השקט והתושבים החדשים - ישנים הכריזו כי הם מתכוונים ליישב את המצודה במקום. למרות דבריהם, בשטח יש חשש כבד מפני פינוי בשעות הקרובות.

(צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית)

מאיר דריינוף, הקבלן אשר בנה את 'בנייני דריינוף' שפונו היום לפנות בוקר, קרא אתמול למתגודדים במקום שלא להתנגד פיזית לחיילים. בדברים שנשא מחוץ לבניינים המיועדים להריסה, הוא אמר כי ההתנגדות היא זו שהורסת, וכי אם המתנגדים יקבלו את פני החיילים באהבה ייתכן שהבניינים לא יהרסו. "אני מתחנן לפני כל הציבור", אמר בסרטון שהגיע לידי 'כיפה'. "לא להתנגד לחיילים. כל אישה שמעריכה את עצמה ורוצה לחנך את הילדים שלה לדרך ארץ ולתורה שתדע לה להביא עוגות לפה כמו שמביאים לכל אישה שיולדת. יש בכם המון אהבה, תקבלו כל חייל, כל שוטר - אם הוא דרוזי, עיראקי, אתיופי, לא מעניין אותי מה הוא. דברו איתו באהבה".

"אל תקללו. אל תתנהגו כך", הוסיף דריינוף. "אנחנו בימים בהם יש המון שנאה והיא זו שהורסת. אם נקבל את פניהם באהבה, אני מבטיח לכם - יכול להיות שהבניינים האלו לא יהרסו. קבלו את החיילים באהבה".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/728201553697.mp4[/embed]

האירוע בבית אל החל אתמול לפנות בוקר, כשמאות שוטרי יס"מ ומג"ב הגיעו לבתי דריינוף המיועדים להריסה ביישוב בית אל והשתלטו עליהם. עשרות צעירים התבצרו בבניינים, ובמקום הופעלה אלימות קשה על מנת לפנותם. מהדיווחים שהגיעו במהלך הלילה עלה, כי עיקר ההתנגדות הייתה בבניין אחד מתוך השניים, כשמהמתחם כולו הוצאו כ-50 עצורים.

לאחר מספר שעות הושלם פינוי שני הבניינים, והעימותים הופסקו. עם זאת, סמוך לשער אוהד ביישוב התרכזו כמה מאות אנשים ובמקום דווח על עימותים. מארגון חוננו נמסר כי בפינוי בתי דריינוף בבית אל דווח על למעלה מחמישים מעוכבים שהועלו לאוטובוס בידי המשטרה. טרם ברור האם יעצרו או ישוחררו ללא שיגיעו לתחנת משטרה.

[embed]

]

בכירים בליכוד: יעלון היה צריך להתנהל אחרת.

שעות לאחר הפינוי הגיע השר נפתלי בנט לבתי דריינוף ונשא נאום, בו האשים את שר הביטחון יעלון בפרובוקציה. "הלילה נעשה מעשה פזיז, קיצוני ומתסיס ע"י גורם בכיר בממשלה. המעשה הזה סותר את יסודות הממשלה ואת ערכיה, וסותר גם התנהגות אחראית וממלכתית שאני מצפה מהממשלה הזאת. לא ניתן לכך יד".

"שוחחתי לפנות בוקר עם ראש הממשלה, ודרשתי שהמדינה תודיע מיידית לבג"צ שממשלת ישראל מתנגדת באופן רשמי להריסה. אני רוצה לומר באופן ברור: עשר שנים להתנתקות, בדיוק היום, ואנחנו כאן כדי שהדברים יראו אחרת, והם יראו אחרת הפעם. התשובה לטרור הפלסטיני היא התיישבות ולא פחדנות".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/72820158305.mp4[/embed]

(צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית)

בדברים חריפים שאמר אתמול השר זאב אלקין ל'כיפה' הוא האשים את המנהל האזרחי ואת עמיתו למפלגה יעלון בפרובוקציה מכוונת ולא לגיטימית. "הייתי מצפה משר הביטחון להשקיע מאמצים בהשלמת תהליך האישורים לבנייני דריינוף וקידום שכונת מגורים חדשה בהתאם להסכם האולפנה, במקום בפינוי מתיישבים. אין אבסורד יותר גדול מאשר להרוס בניינים שדקה אחרי זה יהיה אפשר לבנותם מחדש. בימים שאנחנו מציינים בכאב רב את אסון הגירוש מגוש קטיף וצפון שומרון הגיעה עת לבנות ולא עת להרוס!״, אמר אלקין.

"לצערי ממשלת ימין הורסת במקום לבנות", אמר אלקין. "זה מעשה שלא צריך היה להיעשות. אין לי ספק שמבחינה תפיסתית שר הביטחון רוצה לקדם את ההתיישבות, אבל אפשר לעשות הרבה יותר מול הפקידות של המנהל האזרחי. הייתי מצפה מכל המערכת הרבה יותר יצירתיות ולחץ על הפקידות כדי למצוא פתרונות".

בדבריו תקף אלקין את המנהל האזרחי. "הייעוץ המשפטי של המנהל האזרחי הוא בעייתי ומנסה לקדם אג'נדות עצמאיות. אני מצפה משר הביטחון ומשרת המשפטים להשתלט על המנהל האזרחי ולפתור את הבעיות. צריך הרבה יותר נחישות מול הפקידות. ניתן לאשר את הבניינים תוך ימים ספורים, ובמקביל לקדם את בניית השכונה כחלק מהסכם האולפנה. אפשר כבר להתחיל בעבודות תוך קבלת האישורים, עשינו את זה בטיפול עם מגורשי גוש קטיף ואפשר לעשות את זה כאן".

(צילום: פלאש 90)

שר הביטחון שבר שתיקה של שעות ארוכות וצייץ בטוויטר את תגובתו לפינוי בתי דריינוף: "פעלתי ואני פועל למען ההתיישבות ביו"ש, כולל בבית אל, והרוב השפוי והממלכתי שם יודע זאת. אך מי שחושב שאפר את החוק - טועה. לא אתן ידי להפקרות"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן