בג"צ חייב את המדינה להשיב מהו אחוז המתגייסים מכלל בני הישיבות

למרות הימנעות המדינה מלהעביר נתונים, בג"צ חייב את המדינה להשיב בתוך כשבוע מהו אחוז המתגייסים מתוך כלל בני הישיבות המיועדים לשירות בשנים 2012-2014

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/04/15 12:12 א באייר התשעה

בג"צ חייב את המדינה להשיב מהו אחוז המתגייסים מכלל בני הישיבות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בג"צ חייב את המדינה להשיב בתוך כשבוע מהו אחוז המתגייסים מתוך כלל בני הישיבות המיועדים לשירות ביטחון בשנים 2012-2014. בית המשפט חייב את המדינה לעשות זאת, למרות טענת המדינה כי נתונים אלו יכולים להימסר רק בחלוף מספר שנים זאת בשל עתירת התנועה לאיכות השלטון כנגד המדינה למתן צווים על תנאי לביטול "חוק שקד - גיוס".

התנועה לאיכות השלטון הגישה את העתירה בחודש מרץ 2014, בסמוך לתיקון חוק שירות ביטחון ("חוק שקד"), וביקשה מבית המשפט מתן צווים על תנאי כנגד המדינה, הכנסת ומשרד הביטחון לביטול התיקון לחוק בשל הפגיעה הקשה, הבלתי חוקתית, הבלתי שוויונית והבלתי מידתית לדעתם של החוק בזכויות יסוד המוגנות בחוק יסוד: כבוד האדם, וכן בשל היותו קובע הסדרים שונים לציבורים שונים ומקים בכך הפליה אסורה בין אדם לאדם ובין דם לדם.

לאחר הדיון שנערך בעתירה, הורה בית המשפט למדינה לפרסם נתונים על מספר בני הישיבות שהתגייסו בין השנים 2012-2014, ואת האחוז שלהם מתוך כלל האוכלוסייה הכללית. בתגובה לכך השיבה המדינה כי נתונים אלו יוכלו להיות מפורסמים רק בעוד מספר שנים- היות וצפויים הם להשתנות.

התנועה לאיכות השלטון ציינה בפני בית המשפט, כי לדעתה הנתונים נמצאים בידי המדינה, ולכל הפחות יכולים הם לפרוש בפני בית המשפט את הנתונים העדכניים ביותר הנמצאים ברשותם. העותרת אף ציינה את חששה שמא נכון להיום קיים רצון שלא להציג נתונים אלו בפני בית המשפט ובפני הציבור כולו.

בית המשפט קיבל את עמדת התנועה לאיכות השלטון כי נתונים על מספר בני הישיבות שהתגייסו בשנים 2012-2014 אכן נמצאים בידי המדינה וניתן לפרסמם, והורה למדינה להגיב בתוך שבוע ימים.