בג"צ הדיח, הציבור בחר

המפסיד המרכזי בבחירות המקומיות הוא בג"ץ, שיצא נגד שלושת ראשי הערים של רמת השרון, בת ים ונצרת עילית - אך הציבור אמר את דברו בקלפי ושלח את ראשיו לקנדציה נוספת בעירייה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/10/13 12:35 יט בחשון התשעד

בג"צ הדיח, הציבור בחר
Ester Inbar-cc-by, צילום: Ester Inbar-cc-by

אולי המפסיד המרכזי בבחירות המקומיות שהסתיימו לפנות בוקר, הוא בג“ץ: רק בתחילת השבוע הדיח בית המשפט העליון את ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני ולפני כחודש הודחו ראש עיריית רמת השרון איציק רוכברגר וראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, זאת לאחר שכתבי אישום חמורים הוגשו נגד השלושה. ואולם - השלושה ניצחו בבחירות המקומיות אתמול ומעת ההכרעה על עתידם הפוליטי תעבור למועצות העיר הנבחרות.

”הציבור הפנה עורף להמלצת בג"ץ, בין היתר משום שכבר ראה מספיק כתבי אישום שלא הבשילו לקראת האשמה בבית משפט, והותיר את המצב האבסורדי במלוא הגיחוך שבו“, מסביר היום הרב אמנון בזק מישיבת ”הר עציון“, שמאשים את בג“ץ ביהירות.

”זו יהירות מביאה למציאות שבה בג"ץ איננו מוטרד מביקורת כלשהי ואיננו חושש מפסיקה בלתי-סבירה, והיא גם מביאה לניתוק מהלכי הרוח בציבור“, אומר הרב בזק, ”השבוע הוגשו כמה הצעות להגבלת כוחו של בית המשפט העליון. דומה שגם המתנגדים צריכים להכיר בכך, שעודף הסמכויות של בית המשפט העליון עלול להעביר אותו לעתים על דעתו, ומציאות זו פוגעת בראש ובראשונה בשלטון החוק ובצדק במדינת ישראל“.

גם הרב חיים נבון התייחס להחלטת הציבור, המנוגדת לבג“ץ, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ”החוק קובע באופן מפורש מתי ראש עיר החשוד בפלילים צריך לפרוש. אך שופטי בג״צ התעלמו מהחוק, וגזלו מראשי הערים את חזקת החפות שלהם. מה יהיה עכשיו? מן הסתם בג״צ שוב יפסול אותם, ובזה יוכיח שבמדינת ישראל לא רק עבודת החקיקה מיותרת - ממילא בית המשפט מחליט כרצונו - אלא גם הבחירות“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן