בג"צ: בתוך יומיים נחליט לגבי משחקי כדורגל בשבת

כדורגל ביום המנוחה? שופטי בג"צ מתחו היום ביקורת על התהלות המדינה בנוגע לקיום משחקי כדורגל בשבת ועל הסחבת של הועדה שהוקמה ע"י השרה רגב. התנועה למדינה יהודית: "צריך לאפשר לשחקנים שומרי שבת ומסורתיים לשחק בכל הליגות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/10/16 12:13 כח בתשרי התשעז

בג"צ: בתוך יומיים נחליט לגבי משחקי כדורגל בשבת
IsakAronsson-cc-by, צילום: IsakAronsson-cc-by

בג"צ קבע היום שבעוד יומיים ימסור את החלטתו בנוגע לעתירת 'התנועה למדינה יהודעת', בדבר קיום משחקי כדורגל בשבת.

לפני כשנה, עתרה התנועה נגד קיום משחקי ספורט בשבת ודרשה לאכוף את חוק שעות עבודה ומנוחה, גם על שחקני הכדורגל. העתירה הוגשה לאחר שלטענת התנועה, יותר ויותר שחקני כדורגל, הביעו את מורת רוחם מכך שהם נאלצים לשחק ביום המנוחה.בדיון שהתקיים בדצמבר 2015, דחוה בג"צ את החלטתו ונתן לוועדה המיוחדת שהקימה , שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ארכה של שלושה חודשים נוספים לגיבוש מתווה שיהיה מקובל על כולם.

כאמור, הבוקר מתחו שופטי בג"צ ביקורת על הסחבת של המדינה בנושא ועל כך שהוועדה המיוחדת שמונתה ע"י השרה רגב, לא התכנסה מזה חודשים ארוכים. עוד הם אמרו שההחלטתם בנוגע לעתירה תינתן בתוך יומיים. בדף הפייסבוק של התנועה למדינה יהודית, בראשות ישראל זעירא, נכתב: "אנחנו נמשיך לדרוש את הפסקת חילול השבת ההמוני הזה שאינו לצורך ולאפשר לשחקנים שומרי שבת ומסורתיים לשחק בכל הליגות. אנו בטוחים שגם דתיים יגיעו למשחקים ביום חול כפי שקרה לכדורסל וכולם ירויחו מהשינוי המבוקש".