בג"צ אישר את מועמדותם של מרזל וזועבי

בית המשפט העליון קבע כי ברוך מרזל וחנין זועבי יוכלו לרוץ לכנסת ה-20, זאת בניגוד לעמדת וועדת הבחירות המרכזית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/02/15 16:07 כט בשבט התשעה

בג"צ אישר את מועמדותם של מרזל וזועבי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שופטי בג"צ קבעו היום (ד') בצהריים כי ברוך מרזל וחנין זועבי יוכלו לרוץ לכנסת ה-20, והפך את החלטת וועדת הבחירות המרכזית מהשבוע שעבר. בשני המקרים פסקו שמונה שופטים נגד ועדת הבחירות והשופט אליקים רובינשטיין נותר בדעת מיעוט, כשהוא קובע כי יש לפסול את מועמדותם של מרזל וזועבי.

ועדת הבחירות המרכזית פסלה בשבוע שעבר את מועמדותו של ברוך מרזל, מקום 4 במפלגת יחד לכנסת ה-20, ואת מועמדותה של חנין זועבי. 17 תמכו בפסילה של ברוך מרזל ו-16 התנגדו. מועמדותה של חנין זועבי נפסלה ברוב של 27 לעומת 6.

העתירה נגד ברוך מרזל שהוגשה על ידי ארגוני שמאל קיצוני ומפלגות השמאל הוגשה על רקע טענה כי מרזל פעל לאורך השנים כפעיל מרכזי של תנועת כ"ך ומעולם לא התנער מדרכה של התנועה באופן פומבי ורשמי. בנוסף נטען כי הוא מסית לגזענות.

החלטת ועדת הבחירות נקבעה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קבע כי אין מסה ראייתית קריטית שתאפשר פסילת מועמדותו של מרזל לכנסת אך ציין כי הראיות שהובאו במסגרת הבקשה הן משמעותיות ומטרידות יותר, והדברים והמעשים המיוחסים למרזל הם קשים וצורמים ביותר.

בין היתר נכללו בבקשה לפסילת מרזל דברים שאמר נגד יו"ר ועדת הבחירות סלים ג'ובראן לפני כשבועיים, אך בתגובה אמר מרזל כי העובדה כי הוא מקלל גם את דב חנין, חבר מפלגת חד"ש, מוכיחה כי אינו גזען.

"הם מפחדים!”, אמר בשבוע שעבר מרזל. "מדובר במחנה אנטי ציוני שאם היה מתנגד לפסילתי הייתי צריך לעשות חשבון נפש.אין להם התנגדות שטיבי וזחאלקה יהיו בכנסת אבל אותי הם רוצים לפסול, צביעות במיטבה".

היום כאמור קבע בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ כי גם חנין זועבי וגם ברוך מרזל יוכלו להתמודד לכנסת ה-20.

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את ברוך מרזל: "החלטת בית המשפט בעניין זועבי ומרזל היא חצי צודקת לעניות דעתי לא היה ספק שיש לפסול את זועבי ולא לאפשר למחבלת אוייבת שונאת ישראל להתמודד בבחירות לכנסת. אין מקום להשוות אותה עם אוהב ישראל כמו ברוך מרזל מה גם שחומר הראיות נגד המחבלת היה חזק ומבוסס ואילו נגד מרזל לא היה כלום רק עתירה קנטרנית ופוליטית של אנשי שמאל קיצוני שלא יודעים דמוקרטיה מהי".