בג"ץ קבע: עמותת אלע"ד תמשיך להפעיל את עיר דוד

בית המשפט דחה את עתירת "עיר עמים" והותיר את ניהול עיר דוד בידי העמותה הפרטית אלע"ד. עם זאת, בית המשפט קבע כי העמותה מחוייבת להפעיל את האתר גם בשבתות

חדשות כיפה אורי פולק 26/10/11 15:06 כח בתשרי התשעב

בג"ץ קבע: עמותת אלע"ד תמשיך להפעיל את עיר דוד
ארכיון קקל, צילום: ארכיון קקל

בדיון שהתקיים היום (ד') בבג"ץ קבע בית המשפט כי יש להשאיר בתוקף את ההסכם בין רשות הטבע והגנים ועמותת "אלע"ד", לפיו תמשיך העמותה להפעיל את הגן הלאומי "עיר דוד" עד למועד סיום החוזה בעוד כחמישה חודשים.

עם זאת, בג"ץ קבע בדיון כי לעמותה לא תהיה בלעדיות במתן הדרכות באתר - בניגוד לנוהל שהיה מקובל עד כה. כמו כן, הוחלט כי המקום יופעל גם בשבתות וכי עמותת "אלע"ד" לא תהיה זו שגובה את דמי הכניסה למקום.

הדיון בבג"ץ נעשה בעקבות עתירת עמותת "עיר עמים", שניסתה לטעון כי ההסכם בין עמותת "אלע"ד" למדינה איננו חוקי ולמעשה מפריט את אחד מאתרי התיירות והארכיאולוגיה החשובים בישראל. העמותה קבלה על כך ש"אלע"ד" נהנית מסמכויות נרחבות בעיר דוד, בין היתר גם בסמכות לסגור חלקים נרחבים מהאתר בשבתות, עניין שלא מקובל בגנים לאומיים אחרים.

פרופ' ליבאי ועו"ד ניצן וולקן, שייצגו את עמותת "אלע"ד" בדיון, טענו כי "בניגוד לנטען בעתירה, אלע"ד איננה מנהלת את אתר עיר דוד ותפקידה מתמצה בתפעולו של האתר במגבלות שהוטלו עליה בהסכם שבינה ובין רשות הטבע והגנים". לטענת עורכי הדין, "פעילותה של אלע"ד בשטח זוכה להערכה של רשות הטבע והגנים, עיריית ירושלים ורשות העתיקות".