בג"ץ קבע: היישוב מגרון יפונה בתוך שבוע

השופטים דחו את עתירת המתיישבים וקבעו כי מרבית המבנים ביישוב יפונו עד יום שלישי הבא. מספר מבנים בחלקה 10 של היישוב יפונו רק בעוד שלושה חודשים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/08/12 18:06 יא באלול התשעב

בג"ץ קבע: היישוב מגרון יפונה בתוך שבוע
Daniel Ventura-cc-by-sa, צילום: Daniel Ventura-cc-by-sa

בג"ץ קבע היום (ד') כי היישוב מגרון יפונה כמעט לחלוטין עד יום שלישי הבא. תשובת בג"ץ ניתנה בתשובה לעתירה שהגישו 17 משפחות מהיישוב. בית המשפט דחה את טענת המתיישבים לפיה "גבעת היקב", האתר הזמני שנועד לקלוט את המתיישבים המפונים, אינו ערוך ומוכן לאיוש.

השופטים קבעו עם זאת כי מספר מבנים בחלקה 10 ביישוב יזכו להמתנה של שלושה חודשים עד שיתברר עתיד הקרקע. ככל הנראה, גם המבנים הללו ייהרסו בתום התקופה.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ החבר בועדת השרים לענייני התיישבות, הגיב לפסק הדין ואמר לכיפה כי "ניצחונה של 'שלום עכשיו' הוא ניצחון פירוס. תנופת הבנייה תמשך בכל רחבי יהודה ושומרון ובפרט בהקמת יישוב הקבע של מגרון בגבעת היקב - על אפם וחמתם של המבקשים להרוס את ההתיישבות".

ח"כ בן ארי אמר לכיפה עם החלטת בג"ץ כי הוא "קורא לתושבי היישוב להתנהג כמו שמתנהגים הבדואים לו היו הורסים צריף ברהט. השופטים צבועים אך החרבת מגרון היא אשמתם הישירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שרי הליכוד". ח"כ ציפי חוטובלי הוסיפה כי "בית המשפט הפך היום לקבלן ביצוע של 'שלום עכשיו' והראה שזכות הקניין במשפט הישראלי קיימת לערבים ולא ליהודים".