בג"ץ נתן ארכה של 60 יום לפינוי גבעת האולפנה

בכך נעתרו השופטים באופן חלקי לבקשת המדינה, שדרשה ארכה בת 90 יום לפינוי. הנשיא גרוניס: בהתחשב במה שייאמר על ידי הפרקליטות נחליט לגבי המשך הטיפול בעתירה

חדשות כיפה אורי פולק 29/04/12 16:30 ז באייר התשעב

בג"ץ נתן ארכה של 60 יום לפינוי גבעת האולפנה
יעקב-cc-by-sa, צילום: יעקב-cc-by-sa

בג"ץ העניק היום (א') למדינה ארכה בת חודשיים לפינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל. בכך נעתרו השופטים באופן חלקי לבקשת המדינה, שדרשה ארכה בת 90 יום לפינוי.

נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, אמר כי "בדיון שנערך בפנינו היום הצהירה מנהלת מחלקת בג"ץ בפרקליטות המדינה כי "המדיניות עומדת בעינה" ככל שמדובר בבנייה על קרקע פרטית וכי הדרג המדיני מבקש ארכה של 90 ימים לשם קביעת סדרי עדיפות לביצועם של צווים שונים שהוצאו לגבי בנייה באזור יהודה ושומרון. בא-כוחו של העותר התנגד למתן ארכה וביקש כי הצו על תנאי יהפוך לצו מוחלט".

גרוניס ציין כי השופטים "סבורים כי ראוי ליתן למשיבים המיוצגים על ידי פרקליטות המדינה ארכה בת 60 ימים. לפיכך, לא יאוחר מאשר 60 ימים מהיום תגיש פרקליטות המדינה הודעה מעדכנת ובהתחשב במה שייאמר בהודעה נחליט לגבי המשך הטיפול בעתירה".

כפי שדווח בכיפה, במסגרת בקשת המדינה שהוגשה השבוע, ביקשה הפרקליטות מהשופטים לאפשר לה להגיש בתוך שלושה חודשים עמדה מעודכנת בעתירה. המדינה ביקשה כי הבתים בשכונה לא ייהרסו ודרשה לשקול מחדש את יישום המדיניות הקיימת, לפיה כל מבנה שבנוי על קרקע פרטית של פלסטינים - ייהרס.