בג"ץ: מאחז עמונה יפונה עד אמצע יולי

השופטים נתנו ארכה נוספת לפינוי המאחז, זאת לאור בקשת המדינה לאפשר לממשלה החדשה ללמוד את הנושא. ח"כ סטרוק: "הפינוי יהיה עוול חסר הצדקה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/04/13 19:24 יח באייר התשעג

בג"ץ: מאחז עמונה יפונה עד אמצע יולי
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

בג“ץ אישר היום (א‘) למדינה ארכה נוספת לפינוי המאחז עמונה, עד לתאריך ה-15 ביולי. ההחלטה התקבלה ”לפנים משורת הדין“, לאחר שפרקליטות המדינה ביקשה לדחות ב-90 יום את פינוי המאחז, אשר היה אמור להתבצע בימים הקרובים, זאת על מנת לאפשר לממשלה החדשה ללמוד את הנושא.

כיום מתגוררות בעמונה כ-40 משפחות בכ-60 מבנים. כזכור, בג“ץ כבר חייב את המדינה להרוס את עמונה עד סוף 2012, אך ארכה נוספת ניתנה בתחילת חודש נובמבר האחרון - וכיום ניתנה ארכה ”סופית“ בעניין. היישוב במקום, הסמוך לעפרה, הוקם בשנת 1995.

ח"כ אורית סטרוק (”הבית היהודי“) מסרה בתגובה להחלטת בג“ץ כי "פינוי והריסת הישוב עמונה לאחר שגם פרקליטות המדינה מודה ומודיעה שחלק ניכר מהקרקעות במקום כבר נרכשו - יהיה עוול חסר הצדקה. על הממשלה לעשות כל הנדרש על מנת למנוע את הפינוי ולאפשר לישוב להישאר על כנו ולהתפתח על הקרקעות שנרכשו".

חברתה לסיעה, ח“כ איילת שקד, ציינה כי ”פינוי נוסף בעמונה הוא פשיטת רגל ריבונית, זאת לאחר שרוב הקרקעות נרכשו כדין. על ממשלת ישראל למשול ולמנוע זאת“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן