בג"ץ יתערב בבעיות הכשרות במועצה הדתית חיפה

בעקבות הסכסוך בין הרב הראשי הספרדי לעיר לבין יו"ר המועצה הדתית, נותרו עסקים רבים ללא תעודות כשרות. בג"ץ הורה לרבנות הראשית למנות רב נוסף אשר יהיה אחראי על מתן התעודות בעיר

חדשות כיפה אורי פולק 10/10/11 12:24 יב בתשרי התשעב

בג"ץ יתערב בבעיות הכשרות במועצה הדתית חיפה
אילוסטרציה - SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: אילוסטרציה - SpecialKRB-cc-by-nd

בג"ץ יתערב בסכסוך הכשרות בחיפה בדרישה למינויו של רב אשר יהיה אחראי על חתימת תעודות הנישואין והכשרות בעיר, זאת בעקבות עתירה שהגיש יו"ר המועצה הדתית בחיפה, אבי ויצמן, נגד התנהלותו של הרב הראשי הספרדי שלמה שלוש.

כפי שדווח בכיפה, בחודשים האחרונים מתנהל מאבק בין לשכת הרב הראשי, הרב שלמה שלוש, לבין ראשי המועצה הדתית בעיר ובהם גם יו"ר המועצה הדתית אביב ויצמן והממונה על מחלקת הכשרות, הרב דוד אבוחצירא - סביב אישורי הכשרות בעיר.

גורם במועצה הדתית בחיפה מתאר מלחמת גרסאות בין שני הצדדים, כשמחד טוען יו"ר המועצה הדתית כי מקורביו של הרב הראשי מאיימים על בעלי עסקים לבל יעסיקו את מקורביו כמשגיחי כשרות ומאידך הרב שלוש מאשים את המועצה הדתית במתן תעודות כשרות לבתי עסק בהם נמכרים גם מוצרי טריפה - ואף בזיופן של תעודות כשרות שכבר חולקו בחודשים האחרונים.

בעקבות הדברים הלינו בעלי עסקים בחיפה על קשיים בירוקרטיים באישורי הכשרות, אשר פוגעים באופן ניכר ביכולתם של הלקוחות הדתיים והמסורתיים ברכישת מוצרים בחנויות הנתונות תחת השגחה.

כאמור, בעקבות הסכסוך, הוציא בג"ץ צו על תנאי המורה לרבנות הראשית לישראל להשיב בתוך כשבועיים במינויו המיידי של רב אשר יהיה אחראי על כלל מתן תעודות הכשרות והנישואין בעיר. בעלי העסקים מקווים כי בכך יתגבש פתרון למצוקה הקיימת, הבאה לידי ביטוי בעיקר במלונות הפעולים בחיפה, אשר חלקם אינם מחזיקים כיום בתעודת כשרות תקפה.

במקביל פועל גם ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לפתרון הסכסוך בין הצדדים ולהשבת הסדר על כנו במועצה הדתית המקומית, הנתונה בין היתר גם תחת אחריותו. באחרונה פנה יהב אל הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, בדרישה כי זה יפעל באופן מיידי ודחוף כדי לסייע במצוקת הכשרות בעיר.

מהרבנות הראשית טרם נמסרה תגובה לפניית ראש עיריית חיפה. "מתן התשובה לבג"ץ יימסר בעוד כשבועיים, כפי שהורה בית המשפט", נמסר לכיפה.