בג"ץ יבטל? נבעיר את השטח ונחיל ריבונות בכל יו"ש

שרת התרבות והספורט מירי רגב מצהירה מה על ממשלת ישראל לעשות במקרה שבג"ץ יפסול את חוק ההסדרה. סגן שר הביטחון הביטחון: "אם חוק ההסדרה יידחה ע"י ראש הממשלה הבית היהודי תהיה משוחררת ממשמעת קואליציונית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/02/17 11:51 י בשבט התשעז

בג"ץ יבטל? נבעיר את השטח ונחיל ריבונות בכל יו"ש
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

מתיחות ודריכות לקראת ההצבעה על חוק ההסדרה. ראש הממשלה ממשיך בניסיונותיו לדחות את העלאת ההחוק למליאה עד לאחר פגישתו עם טראמם בשבוע הבא, אך לפי שעה החוק יעלה לקריאה שניה ושלישית כבר הלילה (ב').

סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן, אמר היום בראיון לגלי ישראל כי מבחינת הבית היהודי ההצבעה על החוק תהיה כמתוכנן. לדבריו, במידה ולא יהיה כך הוא וחבריו למפלגה יראו עצמם משוחררים מכל משמעת קואליציונית מה שעלול לדבריו להוביל להפלת הממשלה. "אם ההצבעה לא תהיה היום", הוא הסביר, "מבחינתנו הכללים ששומרים על אחדות הקואליציה לא יחייבו גם אותנו. אנחנו נוכל להתנגד לחוקים שהקואליציה תומכת בהם ובממשלה הקודמת זה היה המתכון להפלת הממשלה".

חבר נוסף מהבית היהודי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', היה נחרץ אף יותר ואמר בראיון לגלי צה"ל כי הוא לא מוכן שחוק ההסדרה, "ידחה שוב ושוב, אם זה לא יעלה - לא תהיה ממשלה. אני לא אפרוש, אך אצביע נגד הקואליציה". לדבריו, "עמונה זו הפעם האחרונה שאנחנו מנחילים לציבור שלנו אכזבה, החוק צריך לעבור".

ח"כ סמוטריץ' סובר שפגישתו של ראש הממשלה בשבוע הבא בבית הלבן היא לא סיבה מספיק טובה לדחיית ההצבעה ושעל רקע בחירתו של הנשיא טראמפ, צריך לבצע שינוי במערכת היחסים עם ארה"ב, "לא מוכנים בשום פנים ואופן שהבסיס מערכת היחסים בין ישראל לארצות הברית בתקופתו של טראמפ, יהיה אותו הבסיס שעליו הושתתו היחסים עם אובמה, שהיינו צריכים לבקש רשות מארצות הברית לכל דבר".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב מהליכוד התייחסה למקרה שבו חוק ההסדרה יעבור, אך ייפסל על ידי בג"ץ. לדבריה, במקרה כזה הממשלה תוכל להסיר את כל הבלמים כל הדרך לריבונות מלאה ביהודה ושומרון. "אם בג"ץ יבטל את חוק ההסדרה", היא אמרה, "זו תהיה הצדקה מלאה לממשלה להבעיר את השטח ולהחיל ריבונות מלאה על יו"ש"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן