בג"ץ: המדינה נוהגת באפליה בהריסת מבני יהודים באיו"ש

כך טענו שופטי בג"ץ שדנו בעתירת תנועת "רגבים" שדרשה להרוס שני מסגדים ביהודה ושומרון, בטענה כי הם מהווים סכנה ליהודים

חדשות כיפה אורי פולק 20/06/11 19:38 יח בסיון התשעא

בג"ץ: המדינה נוהגת באפליה בהריסת מבני יהודים באיו"ש
מיכאל יעקובסון-CC-BY, צילום: מיכאל יעקובסון-CC-BY

בג"ץ דן היום (ב') בעתירה שהגישה תנועת "רגבים" שדרשה הוצאת צווי הריסה לשני מסגדים ביהודה ושומרון, האחד ליד היישוב יצהר והשני ליד היישוב בית אל. התנועה טענה בעתירה כי שני המבנים מהווים סכנה לאוכלוסייה היהודית במקום וכי הם אינם חוקיים ועל כן על המדינה להרסם, כפי שהיא הורסת מבנים השייכים ליהודים.

כבר לפני מספר חודשים הוצא צו הפסק עבודות לשני המבנים, אלא שבאחד מהם נמשכו העבודות. השופטים בחנו את העתירה ומתחו ביקורת על התנהלות הצדדים בפרשה. "לפי מה שאנו מבינים, אם מגישים בקשה להיתר ואין תשובה, אז לכל הפחות לא משתמשים במבנה. באזור שלכם כנראה יש כללים אחרים, לשני הצדדים", אמר השופט חנן מלצר לעו"ד תאופיק ג'בארין, נציג מועצת כפר בורין, שטען כי העבודות שבוצעו במסגד היו עבודות תיקונים בלבד.

השופט מלצר הוסיף כי "אי אפשר לבחון מציאות אחת על מציאות אחרת. היית צריך להגיד 'הגשנו בקשה להיתר והיא נדונה עכשיו', ולא צריכים להשתמש בזה". מלצר אף תקף את הפרקליטות, שנכחה בדיון ואמר: "אולי תתחילו לעשות כללים שמקובלים כאן בתוך הקו הירוק, ואני אומר שתעשו כללים לשני הצדדים". מלצר המשיך ואמר כי "רצים כל הזמן אחרים המציאות. מה יותר פשוט מלקבוע כלל לפיו אם מישהו יקים משהו ולא יבקש היתר, הוא לא יוכל להשתמש במבנים?".

עו"ד עמית פישר, שייצג את תנועת "רגבים" בדיון, אמר כי עמדות השופטים הוכיחו את שביעות רצונם "ממה שנראה כניסיון לרתום את שלטון החוק כנגד האוכלוסייה היהודית בלבד". הוא ציין כי "השופט מלצר הבהיר שיש לקבוע כללים ברורים ואחידים, 'חוצי אוכלוסיות', וכבוד השופט עמית אמר בבדיחות כי העותרת יצרה מאזן אימה וכי יש להפיץ את הבשורה בין כפרי הסביבה. 'רגבים' מציינת בסיפוק רב את העובדה שבית המשפט העליון עמד על האפליה הקשה בה נוקטת המדינה בכל הקשור לאכיפת דיני התכנון והבנייה ביהודה ושומרון, ומקווה כי הדברים יבואו לידי ביטוי גם בהחלטה, הצפויה להינתן בימים הקרובים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן