בג"ץ דחה בחודש את פינוי הבתים בעפרה

השופטים קיבלו באופן חלקי את בקשת התושבים שרצו לקבל דחיה של 3 חודשים. "ראויה לטעמי מידת הרחמים, במקום שניתן לחסוך את הטלטול הכפול מן הילדים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/17 13:25 ט בשבט התשעז

בג"ץ דחה בחודש את פינוי הבתים בעפרה
נבו כץ, צילום: נבו כץ

קיבלו דחיה. בג"ץ קבע היום (א') כי הריסת תשעת הבתים בעפרה תדחה בחודש. ותלו את ההחלטה בשימוש במידת הרחמים.

ההחלטה לא התקבלה פה אחד מאחר המשנה לנשיאה, השופט אליקים רובינשטיין, סבר שיש לפסוק על דחיה רק עבור חמישה מתוך תשעת הבתים. הנשיאה מרים נאור והשופט יצחק עמית סברו שיש להחיל את הדחיה על כל הבתים. עם זאת יש לציין שהבקשה המקורית של תושבי עפרה היתה דחיה לשלושה חודשים.

השופטת מרים נאור ציינה בהחלטה כי "למרות שהבקשה להארכת מועד של שלושה חודשים נדחתה, אנו מביעים תקווה כי בהגיע מועד הפינוי המבקשים יתפנו בדרכי שלום, כפי שהצהירו בתצהיריהם. לשום אדם אין זכות לנקוט באלימות כלפי רשויות החוק או כלפי כל אדם אחר".

השופט רובינשטיין אמר כי "ראויה לטעמי מידת הרחמים, במקום שניתן לחסוך את הטלטול הכפול מן הילדים, 22 במספר, ומקום שאין פלסטינאי האמור להיכנס לשטח כאן ועתה, שנגרם לו עוול בדחיה זו. לא נגרם איפוא נזק אמיתי לעותרים. האם נגרם נזק לשלטון החוק? לא אוכל לשלול כי יש צרימה בדחייה נוספת, אך שלטון החוק חזק ממנה הרבה, והוא בא לביטוי מובהק גם כך".

מהיישוב עפרה נמסר בתגובה כי "היישוב עפרה ומשפחות תשעת הבתים מביעים אכזבה מהחלטת בגץ לדחות רק בחודש את פינוי הבתים, תוך שהוא יודע שזמן זה לא יאפשר למשפחות לעבור לבתים החלופיים שהקמתם מתבצעת בימים אלה. שופטי בגץ הפגינו אטימות כלפי רגשות המשפחות, האריכו את ייסורי ההמתנה ללא תוחלת והחמיצו הזדמנות להשיב שאריות אמון להיכל הצדק של המדינה. אנו דורשים מראש הממשלה להשלים כבר מחר את חקיקת חוק ההסדרה ולהפעילו לאלתר על מנת לשחרר את ההתיישבות מצבת הרדיפה וההרס, בה השמאל הקיצוני משתף פעולה עם אוייבנו תוך שימוש בבגץ. העצרת תתקיים היום בעפרה בשלוש וחצי כמתוכנן"