בג"ץ: אכיפה כנגד העסקים המסוכנים והבלתי חוקיים- בתוך חצי שנה

בג"ץ נתנו ארכה של חצי שנה למדינה להרוס שני בתי עסק בעקבות עתירה של רגבים והודעה של המדינה כי המבנים נמצאים בסדר עדיפות גבוה. שאר המבנים שבהם עסקה העתירה הודיעה המדינה כי אינה עוסקת באכיפה של "מבנים ישנים". עו"ד בועז ארזי מתנועת רגבים: "רק בעקבות העתירה החל תהליך של אכיפה בשטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/17 16:09 ד בטבת התשעז

בג"ץ: אכיפה כנגד העסקים המסוכנים והבלתי חוקיים- בתוך חצי שנה
רגבים, צילום: רגבים

בג"ץ דן היום בעתירת רגבים כנגד חמישה בתי עסק ותחנת דלק שהוקמו בניגוד לחוק בכפר לובאן א-שרקיה, ליד עלי, במרחק מטרים ספורים מכביש 60, בו חולפים מדי יום עשרות אלפי נוסעים.

העתירה הציפה את העובדה כי עסקים אלו יוצרים מפגעים תחבורתיים מדי יום, כאשר רכבים נכנסים ויוצאים מבתי העסק תוך שהם פורצים ויוצאים מן הכביש ללא הסדרה ראויה.

בעקבות העתירה הודיעה המדינה כי שני מבנים - חנות לחומרי בניין ומוסך בלתי חוקיים שצווי ההריסה כנגדם הוצאו כבר בשנת 2010 אך לא מומשו עד היום - כעת מצויים בסדר עדיפות גבוה למימוש. בעקבות העתירה אף נסגרה בימים האחרונים תחנת הדלק שפעלה במקום.

לגבי שאר המבנים הצהירה המדינה כי לא הוצאו להם צווי הפסקת עבודה ומדובר במבנים ישנים הניצבים על מקומם זה למעלה משני עשורים ובהתאם למדיניות של של המנהל האזרחי לא נפתחו נגדם הליכי פיקוח.

לאור הצהרת המדינה החליטה הנשיאה נאור על מחיקת העתירה, וקבעה כי אם בתוך חצי שנה לא תתבצע אכיפה כנגד שני המבנים עליהם הצהירה המדינה, תחזור רגבים לבית המשפט.

עורך הדין בועז ארזי מתנועת רגבים: "העתירה השיגה את יעדיה, מאחר ורק בעקבותיה התחיל תהליך של אכיפה בשטח, אחרי שנים ארוכות שבהן לא נעשה דבר מול המתחם הזה, שמהווה פצצת זמן מבחינה תחבורתית ובטיחותית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן