בג"ץ אישר לעותרי עמונה דחייה במתן תגובתם לבקשת המדינה

העותרים הפלסטינים ב"בג"ץ עמונה" נדרשו להגיב בנוגע לדחיית מועד הפינוי. בג"ץ אישר היום את בקשתם לדחיית מתן התגובה. קיים חשש כי הדבר יוביל לעיכוב בהחלטת בג"ץ בנושא

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 03/11/16 08:58 ב בחשון התשעז

בג"ץ אישר לעותרי עמונה דחייה במתן תגובתם לבקשת המדינה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ביום ראשון האחרון הגישה מדינת ישראל בקשה לבג"ץ לדחיית מועד הפינוי של עמונה בטענה כי עליה למצוא פתרון חלופי למתיישבים. היום היו אמורים העותרים הפלסטינים בבג"ץ עמונה להגיש לבג"ץ את תגובתם לבקשת המדינה, אך אלה ביקשו לדחות את מועד התגובה שלהם, ונענו בחיוב.

בג"ץ הודיע כי קיבל את בקשת העותרים ודחה את מועד מתן התגובה שלהם ליום ראשון הקרוב. בבג"ץ הדגישו כי דחייה עלולה להשהות את ההחלטה בעניין עמונה: "הסטייה מלוח הזמנים שנקבע בהחלטתנו עשויה להביא לעיכוב מה במתן ההחלטה".

ביום ראשון האחרון הגישה פרקליטות המדינה בקשה לדחיית מועד הפינוי של עמונה בשבעה חודשים, מועד הפינוי הנוכחי הוא בעוד פחות מחודשיים, ב-25 לדצמבר 2016, כפי שקבע בג"ץ לפני כשנתיים. כך פורסם באתר ynet.

פרקליטות המדינה ציינה כי מטרת הדחייה אינה נסיון להכשיר את קרקעות עמונה הנוכחיות וכי היא מעוניינת בביצוע הפינוי בדרכי שלום וללא חיכוכים. בבקשה נכתב כי ישנם שני שטחי קרקע פוטנציאליים להעתקת עמונה, אחד מהם בסמוך ליישוב שבות רחל. "אין עסקינן כאמור בבקשה להארכת מועד לביצוע פסק הדין לצורך הכשרת עמונה במיקומה הנוכחי", נכתב.

"בהינתן המורכבות, הרגישות והנפיצות הנלוות לפינוי התיישבות בסדר הגודל של עמונה, פועלת המדינה - בראש ובראשונה - לקידום חלופות מטעמה, אשר לעמדתה יש בהן כדי לאפשר את הפינוי בדרכי שלום, ולמצער באופן שיקטין משמעותית את רמות החיכוך בעת ביצוע הפינוי, כמו גם את הפגיעה במשפחות המתגוררות במקום" נכתב בבקשה לבג"ץ. "חרף המאמצים שהושקעו בקידום הנושא לא יעלה בידי המדינה להשלים את קידום כלל הפעולות הנדרשות בכל אחת משתי החלופות במהלך החודשיים שנותרו עד לתום מועד הפינוי עליו הורה בית המשפט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן