בג"ץ: אין הצדקה להמשיך ולעכב מינוי רב ראשי לירושלים

שופטי בג"ץ מתחו ביקורת על הסחבת והעיכוב בהליך מבחינה עקרונית, אך למעשה החליטו שלא לזרז את ההליך, עד להשלמת דיון אחר בבג"ץ, ביחס לתקנות והכללים למינויים של רבני הערים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/06/13 10:36 כה בסיון התשעג

בג"ץ: אין הצדקה להמשיך ולעכב מינוי רב ראשי לירושלים
פרטי, צילום: פרטי

בג“ץ דן היום (ב‘) בקביעת תאריך לבחירות לרבנות העיר ירושלים, לאור עתירה שהגיש עו“ד אילן קמינצקי בשם איגוד בתי הכנסת הציונים-דתיים בירושלים. בדיון, ציינו השופטים כי לא יעלה על הדעת שתקופה של 10 שנים אין רב ראשי בירושלים ואין כל הצדקה להמשיך ולעכב את התהליך במשך תקופה כל כך ארוכה.

בית המשפט אף דחה את טענת משרד הדתות ועיריית ירושלים, לפיה לא ניתן לקיים את תהליך הבחירות, היות ומדובר בתקופת בחירות מקומיות בעיר. השופטים ציינו באופן מפורש כי לא מדובר בתקופת בחירות ובכל מקרה ניתן היה לקדם ולסיים את התהליך לפני זמן רב. השופטים סירבו לשמוע כל טענה שמצדיקה עיכוב ההליכים עקב תקופת הבחירות.

עם זאת, שופטי בג“ץ החליטו למעשה שלא לזרז את ההליך, מאחר ובית המשפט עדיין דן בסוגיית התקנות והכללים למינויים של רבני הערים - ולכן ממתין לתשובת המשרד לשירותי דת בנושא. בנסיבות אלו ציינו השופטים שלא ניתן לתת בתיק זה החלטה הסותרת את הבג"צ האחר וזאת עד שמשרד הדתות יודיע אם וכיצד בכוונתו לשנות את התקנות בכל הנוגע לבחירות רבני העיר.

עו“ד קמינצקי אמר היום כי הוא ”מקווה שמשרד הדתות ימצא את הדרך להודיע ששינוי התקנות בכל הנוגע לבחירת רבני ערים יחול רק מכאן ולהבא ויודיע כי בכל הנוגע לרבנות העיר ירושלים לא יחול כל שינוי, ואם כך יהיה נוכל לראות רב עיר לעיר ירושלים בקרוב“. לדבריו, ”זו הזדמנות להודות לכל מי שתרם ותורם לתהליך ואני עדיין מאמין שאנחנו אכן נמצאים בישורת האחרונה של ההליך ובזמן הקרוב ביותר ימונה רב לעיר ירושלים“.