בגלל החום: בת עמי ממזגת את הדירות בדרום

בשורה טובה: ארגון השירות הלאומי החליט למזג את כל הדירות המושכרות לבנות השירות הלאומי, מהמרכז ודרומה. עד כה, רק חלק קטן מהדירות היו ממוזגות

חדשות כיפה אורי פולק 17/07/11 10:07 טו בתמוז התשעא

בגלל החום: בת עמי ממזגת את הדירות בדרום
rockriver-cc-by, צילום: rockriver-cc-by

החום נשבר: ארגון השירות הלאומי לבנות הדתיות, "בת עמי", מסיים בימים אלה פרויקט נרחב למיזוג כלל הדירות בהן מאוכלסות בנות השירות הלאומי. הארגון החליט למזג את כלל הדירות העומדות לרשותו, ממחוז המרכז ודרומה - ולמעשה מדובר בכלל הדירות למעט הדירות המושכרות באזור ירושלים.

ההחלטה התקבלה לאחר דרישות חוזרות ונשנות שהגיעו מצד בנות השירות הלאומי בשנים האחרונות, שהתלוננו על כך שהדירות העומדות לרשותן - אינן ממוזגות. המציאות הזו הייתה בעייתית במיוחד עבור הבנות המשרות במוסדות החינוך השונים באזור הדרום, אשר חרף החום הבלתי נסבל בקיץ הישראלי, לא זכו למיזוג בסיסי בבתיהן.

"לכולנו יש מזגן בבית, אך לא זה המצב שהיה קיים עבור חלק גדול מבנות השירות", מסביר לכיפה ידידיה זלינגר, מנהל תפעול ומשאבי אנוש ב"בת עמי". לדבריו, רוב הכספים למימון הפרויקט הושגו במשא ומתן מול בעלי הדירות - ולא מתקציב הארגון. "מדובר על היקף של כ-150 דירות, שחלקן היו אמנם ממוזגות מראש, אך לפחות 90% מהן מוזגו בעקבות התהליך שהנענו באחרונה", מוסיף זלינגר.

לדבריו, נכון להיום מוזגו כ-60% מהדירות, כשבשבועיים הקרובים, בעקבות חתימת עסקה עם אחת החברות הגדולות במשק העוסקות במיזוג, ימוזגו כלל הדירות. העיתוי איננו מקרי - זה לא רק חום יולי-אוגוסט המתרגש ובא על כולנו, אלא גם הניסיון לשפר את התנאים לבנות השירות, כדי להעמיד לרשותן תנאים טובים יותר לקראת הרישום למתנדבות נוספות בשנה הבאה.

"לבנות השירות זה מאוד חשוב ואנחנו מקבלים פידבקים חיוביים מהשטח", מוסיף זלינגר. לדבריו, "ההחלטה ב"בת עמי" התבססה על הרצון לספק רווחה טובה יותר לבנות השירות ולא לקדם יחסי ציבור או מהלך פרסומי מסוג זה או אחר. עם זאת, אין ספק שהמציאות החדשה תסייע לבנות נוספות להגיעו להתגייס לשירות הלאומי, במקרה שתנאי הרווחה עמדו בינן לבין התנדבות".