בגבעת שמואל יקיימו כנס בחירות בשבת, התושבים זועמים

אירוע 'שבת תרבות' שצפוי להתקיים בשבת הקרובה בגבעת שמואל מכעיס את התושבים הדתיים שטוענים כי יש לקיימו במוצאי שבת כדי שהם ונציגי הבית היהודי יוכלו להשתתף בו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/02/15 11:00 כ בשבט התשעה

בגבעת שמואל יקיימו כנס בחירות בשבת, התושבים זועמים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

תושבים דתיים בגבעת שמואל מלינים על קיום אירוע פוליטי בשבת שיימנע את השתתפות התושבים הדתיים ונציגי הבית היהודי, כך מתפרסם בעיתון המקומי "גב"שניק".

מדובר באירוע שצפוי להתקיים בשבת הקרובה בגבעת שמואל, בפאנל פוליטי-אקטואלי תחת הכותרת 'שבת-תרבות' עם העיתונאי ומגיש הטלוויזיה יואב לימור שיארח חברי כנסת מהמפלגות השונות. חברי הכנסת שצפויים להתארח בגבעה הם: ח"כ מאיר כהן - יש עתיד. ח"כ סתיו שפיר - העבודה. שרון גל- ישראל ביתנו. רועי פולקמן - כולנו. ח"כ דני דני - ליכוד.

תושבים דתיים, הלינו לנוכח קיום האירוע הפוליטי בשבת הקרובה. לטענתם קיום אירוע בחינם אליו מגיעים חברי כנסת הוא למעשה כינוס פוליטי שמתקיים בשבת ומונע ייצוג של אנשי הבית היהודי שרבים מהתושבים בעיר התפקדו אליו.

התושבים מאשימים את המתנ"ס כמנותק באופן קשה מהתושבים שומרי השבת ולטענתם ניתן היה לקיים את האירוע במוצאי שבת או באמצע השבוע.

חברת המועצה, עו"ד מיכל וולדיגר מטעם הבית היהודי אמרה בדברים שהובאו במקומון כי, "פנינו בעבר בהצעה לקיים שבתות תרבות בחינם, כך שיוכלו להשתתף באירועים אלו ציבור רחב ביותר. בשבוע שעבר פניתי לעמיתנו מסיעת 'חופש', והצעתי להם לקיים פאנל (או יותר נכון שני פאנלים, אחד לנוער לגילאי 17-25, והשני למבוגרים יותר) בין ח"כ שונים במפלגות שונות, לקראת הבחירות. חשבנו כי נכון יהיה שהנוער, כמו גם המבוגרים, ישמעו דעות פוליטיות שונות וינהלו דיאלוג תרבותי ופורה. עמיתנו לא שללו את הרעיון, אולם לא טרחו לומר כי מתהווה לו כבר אירוע שכזה והוא יתקיים בשבת הקרובה".

בתגובה משותפת של שלושת חברי המועצה מטעם 'הבית היהודי', יעקב ויליאן, מיכל וולדיגר ועדי גרוס נמסר כי, "לצערנו, יש בעצם קיום אירוע שכזה, בשבת, משום יצירת חיץ והדרה מכוונת של ציבור רחב בגבעת שמואל. ציבור פעיל שהיה נוטל חלק באירוע, הן כמשמיעים והן כשומעים. חבל שהמתנ"ס, כגוף שאמור לתת שירות לכלל הציבור, נותן ידו להדרה שכזו". עוד הוסיפו, "חגיגה לדמוקרטיה אמורה ליתן במה לכל חלקי האוכלוסייה ובמקרה זה היא נמצאת חסרה".

ממתנ"ס גבעת שמואל, אשר פורס את חסותו על אירועי 'שבת תרבות' ו'מוצ"ש תרבות', נמסר בתגובה:"הפורמט 'שבתות תרבות', שבו מארחים אישים פוליטיים, הינו מוכר וידוע בכל רחבי הארץ ומטבעו הוא חינמי המתנ"ס מקיים מגעים לקיום פאנל נוסף בימות החול".