בבתי הספר היהודים בלונדון ילמדו איסלם

החוק בבריטניה מחייב את בתי הספר ללמד שתי דתות, הרב הראשי מציע לבתי הספר היהודים ללמוד איסלם

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 25/01/16 11:30 טו בשבט התשעו

בבתי הספר היהודים בלונדון ילמדו איסלם
shutterstock, צילום: shutterstock

הרב ראשי לבריטניה, אפרי מירוויס, המליץ לבתי הספר היהודים ללמוד איסלאם כחלק מתכנית לימודי הדת החדשה המחייבת בתי ספר ללמד דת שנייה החל מספטמבר הקרוב. הממשלה הורתה על השינוי כחלק ממהלכיה נגד קיצוניות דתית ולקידום סובלנות, זאת בשל גלי ההגירה הגדולים שהגיעו לאירופה.

לדברי הרב הראשי של בריטניה, לימוד האיסלאם בבתי הספר היהודיים תתן לתלמידים היהודיים "הזדמנות ללמוד על דת שהינה לחלוטין לא מובנת ולא מוכרת. זה מאד חשוב שכל ילד ילמד מגיל צעיר שכל אדם נולד בצלם אלוקים, לא משנה מה האמונה שלו או המוצא האתני".

החוק החדש משפיע לא רק על התושבים היהודים, בג'ואיש ניוז דווח כי לאחרונה פנה איגוד בתי הספר המוסלמים בבריטניה ל-130 בתי ספר החברים בו, והמליץ להם על לימודי היהדות. בדיווח צוין עוד כי לפי היוזמה החדשה, כחלק מלימודי הדת בבתי הספר, יהיה על המורים ללמד 25 אחוז מהחומר הנלמד על דת נוספת מעבר לזו של התלמידים.

ראש איגוד בתי הספר המוסלמיים, אשאפאקיו צ'אוודהורי, אמר לג'ואיש ניוז: "אנו מקווים להמליץ על קתוליות ויהדות, דבר שיוכל לגרום לביקורי גומלין בין בתי הספר של הדתות, ולעודד פעילות משותפת בין התלמידים. אנו חשים כי הדבר יתרום לקהילה, לערכים בריטיים, ולקשרים בין דתיים. אני גם מרגיש כי מבין הדתות - האיסלאם והיהדות הכי דומות האחת לשנייה".

הרב מירביס הביעה תקווה כי כל בתי הספר המוסלמים ילכו בעקבותיהם ויעמיקו את ידיעותיהם ביהדות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן