בבני עקיבא שוקלים לדחות את שבת הארגון בשל האירועים בדרום

סניפי הדרום פנו למזכ"ל התנועה בבקשה לדחות את אירועי שבת הארגון בכל הארץ, כאות הזדהות ומחאה על "הפקרת תושבי הדרום". מדריכה מנתיבות: "מחאה המונית תביע את הכעס על התנהלות הממשלה"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/11/12 16:30 כז בחשון התשעג

בבני עקיבא שוקלים לדחות את שבת הארגון בשל האירועים בדרום
אבישי אדלר, צילום: אבישי אדלר

מדריכים וחניכים בתנועת "בני עקיבא" מנתיבות קראו היום (ב') להנהלת התנועה לדחות את שבת הארגון המתוכננת בסוף השבוע הקרוב, זאת בעקבות ההסלמה האחרונה ומתקפת הטילים על הדרום. המדריכים קראו לדחיית האירוע כמחאה על "הפקרת תושבי הדרום".

כרמל אברג'ל, מדריכה מסניף נתיבות, כתבה למזכ"ל התנועה כי "בימים האחרונים אנחנו סובלים לא מעט מירי חוזר ונמשך... שוב שגרת החיים שלנו משתבשת, ושוב הכל חוזר על עצמו. אולי בתור אנשים שלא חוו את זה אף פעם אתם לא מודעים להרגשה, אבל זה פשוט איום ונורא".

אברג'ל מספרת כי החזרות להצגות שבת ארגון וכן ההכנות לשבת עצמה נקטעו פעמים רבות בשל הירי על תושבי הדרום. "אתמול התבטלו לנו החזרות עם החניכים, היום בבוקר נפל גראד ברחוב שבו ממוקם הסניף, לפני חודש נפל גראד בבית שצמוד לסניף... תחשבו מה היה קורה אם היו נוכחים שם חניכים", היא מתארת.

הדברים הגיעו עד לכדי דיון במחוז דרום של התנועה, שבחן האם לדחות את הפקת שבת הארגון בשל האירועים. "אין לנו שום עניין לעשות חגיגות שבוע אחרי כולם", כותבת אברג'ל מנתיבות, "כולם כבר יודעים את השם של השבט החדש, וההרגשה הכללית שתהיה זה שזה פשוט חסר טעם". בשל כך, קראה אברג'ל לסניפים להגיש בקשת דחיית שבת הארגון בסנפם כאות הזדהות ומחאה, זאת על מנת "להביע את הכעס על העוול שנעשה לתושבי הדרום בשנים האחרונות, על המצב הלא שיגרתי, על שהממשלה לא עושה שום דבר כדי לעצור את הירי אחת ולתמיד אלא משתיקה את זה כל פעם מחדש ולא שמה לזה קץ".

(שוקלים ברצינות את ההצעה. הירשברג. צילום: יחצ)

את המכתב קיבל גם מזכ"ל בני עקיבא, דני הירשברג, שציין כי "כולנו עמכם בשעות הקשות שעוברות על תושבי הדרום". לדבריו, בתנועה "שוקלים ברצינות" את דחיית האירועים בכל הארץ, כהזדהות עם תושבי הדרום.

"ביום חמישי האחרון סיירתי בסניפי הדרום ואנו נערכים כעת לפעילות בכל רחבי הארץ לעצור את חודש ארגון מחר אחרי הצהריים ולצאת לצמתים מרכזיות בארץ", ציין הירשברג, "נשקול את ההצעה שהועלתה כאן למרות שעל פניה היא מורכבת מאוד משום שבמוסדות רבים השבת הבאה איננה חופשית וסניפים רבים סגרו אולמות להופעות וכדו". הירשברג חתם את מכתבו בתקווה לכך שהשקט יחזור אל הדרום ויאפשר לכל חניכי התנועה לציין את שבת הארגון בשלום.