בבני עקיבא חותמים את חודש הארגון: שם השבט החדש – "ציון"

שם השבט החדש הינו עדות לכמיהתם וערגתם בת מאות השנים של בני הקהילה האתיופית לישראל וכן לציון המאבק זכותנו להיאחז בארץ ועל הר הבית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/11/14 20:00 ז בכסלו התשעה

בבני עקיבא חותמים את חודש הארגון: שם השבט החדש – "ציון"
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

בתנועת ”בני עקיבא“ חותמים הלילה (מוצאי שבת) את חודש הארגון שעסק בנושא ”יצירת חברה צודקת“ - באירועים מרכזיים אשר יצויינו בכל רחבי הארץ. שם השבט החדש של התנועה הוא ”ציון“.

"שבת הארגון מסיימת חודש מאמץ מרוכז של כולנו בארגון הסניף ובגיבושו לקראת שנת פעילות תנועתית פורייה.

זכינו השנה וחודש הארגון חל בשנת השמיטה, זכות זו הובילה אותנו להתבוננות מעמיקה במטרותיה של מצוות השמיטה, בד בבד עם קדושת ארץ ישראל הממומשת בשנת השמיטה, זוהי שנה של צדק חברתי... למדנו שעלינו ליישם בחיינו את הדרישה של תורתנו ונביאינו לעמול למען יצירת חברה צודקת, לפיתוח גישה נכונה ביחסינו אל הרכוש ויחסינו אל האחר", כתב מזכ"ל תנועת בני עקיבא דני הירשברג בדבר מזכ“ל התנועה לשבת הארגון.

הירשברג הסביר את המניעים לקריאת שם השבט החדש 'ציון', בין היתר בדחיית שבת ארגון לראשונה בשבוע בשל חג הסיגד. "השנה שינינו את מועד שבת הארגון, כדי לחגוג יחד עם חברנו העולים מאתיופיה את חג ה'סיגד', חג המבטא את כמיהתם וערגתם בת מאות השנים לציון, גבורתם, דבקותם וכמיהתם לציון מהווה עבור כולנו מודל לחיקוי".

(צילום: בני עקיבא)

בנוסף, מסביר הירשברג כי שם השבט החדש נבחר על רקע האינתיפאדה השקטה בירושלים והפיגועים המבוצעים בה על פי הטענה בשל עליית יהודים להר הבית. "בשנה החולפת ובימי חודש הארגון מצאנו עצמינו שוב במאבק מול אויבינו המערערים על זכותנו להיאחז בארץ, על זכותנו לחיות בה, על זכותנו לעלות בהר ה' נאמר בקול גדול: רוחנו איתנה ואמונתנו גדולה! באנו הנה לאחר שנות גלות כדי לכונן "מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ", כדי להיות 'עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים'! נוכח הרצון להביא לידי ביטוי בחיינו את השאיפה לאחיזתנו בציון - ציון עליה אומר הנביא כי: "צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה" נבחר שמכם -ואתם שבט הרא"ה צִיּוֹן יקרא לכם".

"נצהיר יחדיו: "לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה, וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט, עַד-יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ, וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר". נעמול יחדיו ונזכה בע"ה להתגשמות דברי הנביא:"וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה, אַחֲרֵי כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה", הוסיף הירשברג. "חברי שבט 'ציון' - תמשיכו להציב מטרות אישיות ולאומיות ותיישמו אותם בצניעות אישית וללא מורא. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם היום לחבריא ב', לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה יחד עם רבבות חברי ובוגרי התנועה שפעילים כדי לקדש שם שמיים בכל תחומי החיים".