בבית היהודי שוקלים ברצינות ללכת לאופוזיציה

בבית היהודי זועמים על הימשכות המשא ומתן הקואליציוני, וטוענים כי שאר המפלגות מקבלות את דרישותיהן בעוד הבית היהודי נשאר מאחור. אורי אריאל: נתניהו הפך אותנו לילדי כאפות של המו"מ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/04/15 17:37 ט באייר התשעה

בבית היהודי שוקלים ברצינות ללכת לאופוזיציה
Ben Kelmer, פלאש 90, צילום: Ben Kelmer, פלאש 90

לאחר ישיבת סיעה זועמת של הבית היהודי, הודיעו במפלגה לראש הממשלה כי הם עוצרים את המשא ומתן עד שיתקבלו תשובות בנוגע לנושאי ליבה, בהם חלוקת התיקים, עצירת ההקפאה ביו"ש ובירושלים ונושאים נוספים, ומקולות היוצאים מתוך ישיבת הסיעה עולה על שינוי כיוון ככל הנוגע להתנהלות במשא ומתן הקואליציוני.

רבים מחברי הבית היהודי הבהירו במהלך הישיבה כי אופוזיציה היא לא מילה גסה. בדברים שאמרו, הם התייחסו לכך שבהיעדר הסכמים קואליציוניים תקפים בנוגע לבניה ביו"ש, הם יאלצו להתפטר מהממשלה אם יחליטו לפנות מאחזים כאלו ואחרים, וכן בעוד כולנו, יהדות התורה וש"ס מקבלות 'מה שהן רוצות', הבית היהודי לא מקבלת את דרישותיה.

הח"כים טוענים כי יש קווים מהותיים שהליכוד לא מחזיר עליהם תשובות, וכן התיקים אשר הבית היהודי מקבלת אינם עומדים בסדר גודל המתאים. כך, טוענים בבית היהודי, הם יקבלו את תיק החינוך הבינוני, את תיק החקלאות כשהוא מרוקן מתון ואת תיק התרבות בעוד שכחלון, עם שתי מנדטים יותר מהבית היהודי, מקבלת הרבה יותר.

"נתניהו מתעלל במפלגה ובבנט באופן אישי, הופך אותנו לילדי הכאפות של המו"מ", אמר השר אורי אריאל במהלך הישיבה, בדברים שהובאו בגלי צה"ל.

ח"כ ינון מגל התייחס לדברים אף הוא בערוץ הכנסת ואמר כי מבחינתו אופוזיציה אינה מילה גסה. "אם לא מתייחסים ברצינות למשא המתן לאורך כל הדרך וסופגים מכה אחרי מכה, ובאמת התייחסות לא רצינית, אז באיזשהו שלב צריך להגיד עד כאן. תתנו לנו תשובות על מה שאנחנו מבקשים".

"יש לנו עקרונות שחשובים לנו כמו נושאי דת ומדינה. מה שקורה במשרד הדתות, והבדואים בדרום , והבנייה בירושלים לא נתנו לנו תשובות ואפילו על משרד החינוך, לא החוץ. להיות אופוזיציה מימין. הכל בסדר".