בבית היהודי מתנגדים לשחרור מחבלים כמחווה לפלסטינים

שרי "הבית היהודי" יצביעו נגד שחרור מחבלים פלסטינים, אך ההצעה ככל הנראה תעבור. בנט: מחבלים צריך להרוג, לא לשחרר; אריאל: "זה מתן פרס לטרור"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/07/13 10:21 כא באב התשעג

בבית היהודי מתנגדים לשחרור מחבלים כמחווה לפלסטינים
יחצ, צילום: יחצ

שרי הממשלה יצביעו הבוקר (א‘) על שחרורם של 104 מחבלים פלסטינים הכלואים בישראל מהתקופה שלפני הסכמי אוסלו, זאת כמחווה לפלסטינים, במסגרת התנעת המו“מ המדיני. מחוץ לישיבת הממשלה מפגינים עשרות אנשים ונציגי משפחות שכולות, נגד המהלך.

ב“בית היהודי“ הביעו התנגדות נחרצת לשחרור אסירים פלסטינים ושרי המפלגה צפויים להצביע נגד ההחלטה. אתמול כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו כי ”מחבלים צריך להרוג, לא לשחרר. כל חיי נאבקתי לקיום שני חלקי המשפט הזה“.

גם השר אורי אריאל טען כי ”שחרור מחבלים עם דם הידיים זה עוול ומתן פרס לטרור המתמשך. התוספת של שחרור מחבלים ערבים ישראלים הינה בנוסף גם פגיעה קשה במוסדות הצדק והמשפט בישראל ועיוות מוסרי ואנושי ואני מתכוון להתנגד לכך בכל תוקף. אני דורש מראש הממשלה בצורה חד משמעית להוכיח כי אין ולא תהיה הקפאה ולאפשר שיווק מאסיבי של אלפי יחידות דיור בירושלים וביהודה ושומרון“.

ח“כ זבולון כלפה סיפר כי הוא מכיר מקרוב חלק מקורבנות הטרור שרוצחיהם עשויים להשתחרר. "איזה ערך "חשוב" יש בשחרור רוצחים עם דם על הידיים? מדובר בהזמנה לרצח ובעידוד פעולות טרור!“, תהה כלפה, ”אחד הערכים המרכזיים שלנו במדינת העם היהודי הוא שדם יהודי אינו הפקר. הרצון לשחרור סיטונאי של רוצחים עם דם על הידיים פועל כבומרנג נגדנו ומכשיר פעולות טרור".

ח“כ איילת שקד, יו“ר סיעת ”הבית היהודי“, אמרה כי ”את החלטות בית המשפט נגד יהודים מקיימים, אך גזר דין של ערבים לא שווה את הנייר עליו הוא חתום. שחרור מחבלים הוא תסמונת של מדינה בהפרעה“.