בבית היהודי מודיעים: לא מבקשים שום תיק

בנט מוותר על תיק החוץ ומודיע הבוקר: נישאר עם התיקים שבידינו: "אנחנו לא רוצים שום תיק אחר מלבד אלה שאנו מחזיקים בהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/16 09:42 יא באייר התשעו

בבית היהודי מודיעים: לא מבקשים שום תיק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בניגוד להערכות שרצו במערכת הפוליטית הבית היהודי לא ידרשו תיק נוסף או אחר מלבד אלו שבהם הם מחזיקים כיום. לפני הבחירות הובטח לנפתלי בנט תיק הביטחון אך לאחריהן נאמר לו שבגלל ההישג הנמוך יחסית, אי אפשר לתת למפלגה עם שמונה מנדטים את תיק הביטחון. כעת כשליברמן במסגרת המו"מ עתיד לקבל את התיק עם ששה מנדטים עלתה הערכה כי בנט ידרוש את תיק החוץ או פיצוי אחר.

דרישה מעניינת שמעלה, עורך 'בשבע' עמנואל שילה, בדף הפייסבוק שלו מעירה שכעת זה הזמן לדרוש את הסמכויות במנהל האזרחי שהובטחו בזמנו סמבגת המו"מ הקואליציוני לסגן שר הביטחון אלי בן דהן: "כזכור, על פי ההסכם הקואליציוני בן-דהן היה אמור להיות הממונה על המנהל האזרחי ביו"ש. הכוונה הייתה שתחת ניהולו האוהד ההתיישבות תוכל להשתחרר מהצקות המנהל והמשפטנים שלו, שפועלים מתוך הנחת עבודה של חתירה להקמת מדינה פלשתינית ומצרים את צעדיה והתפתחותה של ההתיישבות. אבל יעלון הפר את ההסכם והפך את הרב בן דהן לקישוט חסר סמכויות במשרד".

"כעת", אומר שילה, "מתברר שגם מפלגה בת שישה מנדטים יכולה למנות שר ביטחון מטעמה, הפיצוי המינימלי המתבקש הוא שהליכוד וליברמן יכבדו את הסיכומים ויחזירו לרב בן דהן את מה שמגיע בדין לו ולמפלגתו".