בבית היהודי מבטלים את החוקה הישנה: "היא כבר לא רלוונטית"

במפלגה יצרו ועדה שתגבש חוקה חדשה, במטרה להתאים את מוסדות המפלגה לעידן החדש. גורמים במפלגה חוששים מניסיון להגדלת כוחו של היו"ר - על חשבון מרכז המפלגה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 31/12/13 19:19 כח בטבת התשעד

בבית היהודי מבטלים את החוקה הישנה: "היא כבר לא רלוונטית"
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

בבית היהודי מתניעים את המהלך לכתיבת חוקה חדשה למפלגה, זאת על רקע חשש מצד חלק מחברי המפלגה המזהים בכך ניסיון להשתלטות וצבירת כוח של היו“ר - על חשבון הועידה והמרכז של ”הבית היהודי“.

היום התכנסה ועדת החוקה החדשה של המפלגה - שלא מונתה על ידי ועידת המפלגה - במשרדו של היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד איתן הברמן, בתל אביב. הועדה התחילה את הדיון בהתאמת החוקה הישנה לשנת 2014. החוקה הקיימת נכתבה בשנת 97', עם תיקונים בשנת 2003, ובועדת החוקה טוענים כי היא ”כבר לא רלוונטית“. המלצות הוועדה יובאו לאישור ועידת המפלגה בחודשים הקרובים, ככל הנראה כ"עסקת חבילה" במסגרתה חברי המפלגה יידרשו לאשר או לשלול את ההצעה כולה.

בראש הוועדה יושב הרב דני טרופר ששימש כיו"ר ועדת המפקד של המפלגה לפני למעלה משנה ומאז הרעיף שבחים פומביים על התנהלותו של יו"ר המפלגה, נפתלי בנט. הברמן משמש כיועץ המשפטי של הוועדה וחבר מועצת עיריית אלעד, שי נתן הוא מזכיר הוועדה. החברים: מנכ"ל המפלגה, עו"ד ניר אורבך, נשיא בית הדין של המפלגה, עו"ד מיכה גדרון, הרב זאב קרוב, עו"ד נעם וייס, שייקה בשן, עו"ד שגית דרעי, אילנה דרור, אריה פרג'ון (שהתמודד לראשות עיריית טירת-כרמל כמועמדו של בנט) ויעקב סולר. מנהל התחום המוניציפאלי במפלגה, אלרואי אסרף, ואחראי מוניציפאלי דרום, מיכאל סימנטוב, משמשים כמשקיפים.

המטרה העיקרית של הפורום היא התאמת מוסדות המפלגה לעידן החדש, כמו הכנסת הפורומים השונים שמנכ"ל המפלגה, אורבך, חיזק והקים בחודשים האחרונים: פורום נשים, ראשי סניפים, פורום 120 נבחרי הרשויות המקומיות, מטה חילוני, פורום יש"ע, צעירים ועוד. בכוונת הוועדה לפתוח כתובת דואר אלקטרוני בה יוכלו חברי המפלגה להציע תיקונים לחוקה.

הברמן טוען כי מטרת הועדה החדשה היא ”להביא מסמך שהוועידה תוכל להצביע עליו כחוקת התנועה, שיהיה קודקס מלא של כל ההיבטים של המפלגה. לדבריו, "יש חשיבות גדולה מאוד לנסות להצליח להביא את הקודקס השלם".

"הבית היהודי פרשה כנפיים כבר לפני שנה עם הצלחה מטאורית שהפתיעה גם את האופטימיסטיים במפלגה“, הוסיף ניר אורבך מנכ“ל המפלגה, ”המטרה היא להגדיל את המפלגה ולהעצימה לקראת הבחירות הבאות לכנסת. כתיבת החוקה מאפיינת את חידוש פניה של המפלגה שהגיעה למקום עם השפעה גדולה במדינה. נעצים את המוסדות המפלגתיים ואת חברי המפלגה, שמילאו עד כה ואקום שנוצר".