בבית היהודי הקימו מחדש את מטה הבחירות

זאת כהיערכות לאפשרות הקלושה של בחירות חוזרות, אם ייכשל המו"מ הקואליציוני. ח"כ שקד: "לא רוצים בחירות מיותרות, אך ערוכים לכל אפשרות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/02/13 17:19 יא באדר התשעג

בבית היהודי הקימו מחדש את מטה הבחירות
יחצ, צילום: יחצ

במפלגת ”הבית היהודי“ הקימו מחדש בימים אחרונים את מטה הבחירות של המפלגה, זאת כהיערכות לאפשרות, הקלושה אמנם, של קיומן של בחירות חוזרות בעקבות כשלון המו“מ הקואליציוני.

"כנראה שנתניהו נקט בטקטיקה של להכניס קודם כל את החרדים", אמרה היום (ה‘) ח“כ איילת שקד בראיון לגלי צה“ל, שאמרה כי במפלגתה ”רוצים להיות חלק מממשלת נתניהו, אנחנו השותפים הטבעיים שלו - אבל כרגע אף אחד לא מנהל איתנו משא ומתן. אנחנו לא מציבים תנאים לראש הממשלה כי הוא לא מדבר איתנו".

שקד אמרהכי במפלגה לא פוסלים ישיבה באופוזיציה, ואף מתכוננים גם לאפשרות של בחירות מחודשות. "הקמנו מחדש את צוות קמפיין הבחירות של הבית היהודי. אנחנו לא רוצים בחירות מיותרות נוספות, אבל ערוכים לכל האפשרויות", גילתה.

למרות המהלך הזה, בליכוד מעריכים כי בנט לא יפעל לסיכול הקמת הממשלה. ח“כ צחי הנגבי העריך היום כי ”בנט לא יפעל לסיכול הממשלה, הדבר מנוגד באופן מוחלט להשקפת הבוחרים של הבית היהודי“. הנגבי ציין כי "פנינו קודם כל אל המפלגות הגדולות - נפגשנו פעמיים עם שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד - שם המאמץ העיקרי. מכיוון שאנחנו לא רוצים ממשלה צרה, אנחנו צריכים להביא גם מפלגות קטנות יותר, כמו הבית היהודי וש"ס".