בבית היהודי דורשים זכות וטו בנושאי דת ומדינה

במסגרת המשא ומתן הקואליציוני דורשים בבית היהודי לקבל זכות וטו על חקיקה בנושאי דת ומדינה במטרה לבלום ניסיונות של החרדים לבטל את חוק הגיור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/04/15 09:16 כד בניסן התשעה

בבית היהודי דורשים זכות וטו בנושאי דת ומדינה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בבית היהודי דורשים לחדש את זכות הוטו שניתנה להם בכנסת הקודמת על חקיקה בנושאי דת ומדינה במטרה לבלום ביטול רפורמות קיימות, כגון חוק הגיור, ויצירת רפורמות חדשות בידי מפלגות אחרות כדוגמת ישראל ביתנו, כך מדווח הבוקר (ב') יונתן ליס באתר הארץ.

על פי הדיווח במפלגת הבית היהודי דורשים לחדש את זכות הוטו גם בממשלה הנוכחית, זאת בין היתר על מנת לסכל ניסיונות מצד החרדים לבטל את חוק הגיור ורפורמות שונות שהועברו על ידי המפלגה בכנסת הקודמת.

כזכור, בכנסת ה-19 עורר חוק הגיור סערה, כשהחרדים מתנגדים בתוקף לחוק המכונה חוק שטרן. בעקבות התנגדות זו העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו את החוק כהחלטת ממשלה בעזרת הבית היהודי, תוך שאנשי הבית היהודי יוצרים וועדת היגוי בראשות הרב חיים דרוקמן שתקבע את הדרך בה יוקמו מותבי הגיור השונים.

בינואר האחרון פורסם ב'כיפה' כי ישנה הסכמה בנוגע לגיור בין וועדת ההיגוי והרבנות הראשית, אך לאחר מכן מיהרו ברבנות להוציא הכחשה גורפת להסכמה זו. על פי ההערכות, לגבי רוב הדברים מסכימה הרבנות הראשית, והויכוח ניטש בנוגע לסעיפים ספציפיים לגבי הדרך בה יעבוד החוק.

חוק הגיור שהתקבל כהחלטת ממשלה קובע כי כל שלושה רבני ערים יוכלו להקים מותב גיור בעירם, ולהתחיל בגיורים. למרות שהוגשו מספר בקשות למותבים, הן עדיין לא אושרו, זאת על פי הטענה מכיוון שלא ברור מהו עתיד החוק לאחר הבחירות.