בבג"ץ ביקשו להכריע בעניין משחקי הכדורגל בשבת

בג"ץ דן היום (א') בעתירה נגד חיוב שחקני כדורגל לשחק בשבת, והורה למדינה להפסיק עם הסחבת בנושא

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 27/12/15 15:37 טו בטבת התשעו

בבג"ץ ביקשו להכריע בעניין משחקי הכדורגל בשבת
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בג"ץ דן היום (א') בעתירה שהוגשה מטעם התנועה למדינה יהודית, נגד שרת התרבות והספורט מירי רגב והיועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, בשל פגיעה בזכויות יסוד של שחקני כדורגל שלא מוכנים לשחק בשבת.

עו"ד אורי ישראל פז שהגיש את התביעה, אמר ל'כיפה' כי "במשך שלוש שנים לא התקיימו משחקי כדורגל בשבת, והחל מהקיץ האחרון מכריחים את השחקנים להשתתף במשחקים בשבתות". בדיון שנערך היום, כעסו השופטים על כך שהמדינה מתנהלת בסחבת בעניין קיום משחקי הכדורגל בימי שבת וביקשו מהשרה רגב להגיע להחלטה.

שופטי בג"ץ נתנו לוועדה הבין משרדית 60 יום להגיע להחלטה הסופית בעניין שחקני הכדורגל שעובדים בימי שבת. "השופטים חוששים שזה סוג של כיסוי למצב בלתי חוקי" אמר עו"ד פז. לדבריו, השחקנים שפנו להגיש את העתירה אינם יכולים להיחשף ולהתראיין כי "אז הם עלולים לאבד את חוזה ההעסקה שלהם".

במהלך הדיון השופטים נחלקו בדיון לגבי הסטטוס-קוו הקיים סביב משחקי הכדורגל. כזכור, בעתירה טענה התנועה כי קיים סטטוס-קוו שלא שיחקו כדורגל בשלוש השנים שקדמו לעונה הנוכחית, ואילו מינהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל טענו לקיומו של סטטוס-קוו של עשרות שנים שבהם משחקים כדורגל בשבת, והיועץ ויינשטיין צידד בעמדתם.

השופטת ברון שאלה בדיון "האם השנים קובעות את הסטטוס-קוו? האם ענף הכדורגל? זאת שאלה שכשלעצמה יש לה הרבה זוויות והיבטים". השופט סולברג, טען מנגד, כי "המשיבים מדברים על סטטוס-קוו של עשרות שנים, צריך לשקול גם סטטוס-קוו של אלפי שנים", כאשר כוונתו לטענה דתית שבעם ישראל נשמרה השבת לאורך אלפי שנות היסטוריה.

ההחלטה הסופית בעניינים של הכדורגלנים המעוניינים לשחק ולשמור שבת, תתקבל בחודש מרץ: "לפי דעתי, הוועדה תצטרך לאזן את המלצותיה ותשתדל כמה שיותר לדאוג לשחקנים שרוצים לשמור שבת, ופחות לבעלי מועדוני הכדורגל" סיכם עו"ד פז.