באתר בחדרי חרדים צנזרו תמונתה של עליזה לביא

אתר האינטרנט בחדרי חרדים פרסם ידיעה אודות הפרשת חלה שהיא תבצע עם ליהי לפיד, אך צנזר את תמונתה של חברת הכנסת. לביא: "מתביישת שיש במדינת ישראל מגזר שמקבל את הדרת הנשים הזו באדישות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/02/15 19:59 יד בשבט התשעה

באתר בחדרי חרדים צנזרו תמונתה של עליזה לביא
רונן פדידה, צילום: רונן פדידה

היום בערב פורסם באתר האינטרנט ב'חדרי חרדים' כי עליזה לביא תקיים ערב הפרשת חלה ככנס בחירות, אך באתר החרדי בחרו לצנזר את תמונתה של לביא אך ורק מכיוון שמדובר באישה.

מדובר בערב הפרשת חלה שיתקיים השבוע בנוכחותה של חברת הכנסת יחד עם אישתו של יאיר לפיד, ליהי לפיד, כשהשתיים יבצעו הפרשת חלה וכן ידברו על מערכת הבחירות. בידיעה שפורסמה ב'כיפה' התייחסה לביא לדברים ואמרה "לא מדובר בכנס שאנחנו ארגנו ואנו רצים איתו בכל הארץ. מדובר ביוזמה פרטית של המטה בנתניה ואני מוזמנת לבוא ולשוחח על מקומן של מצוות הנשים נושא בו אני עוסקת רבות ואף כתבתי על כך ספר".

במודעה שפורסמה נראית עליזה לביא בתמונת ראש צנועה לחלוטין, כן מכיוון שמדובר בתמונת ראש בלבד, והן מכיוון שמדובר באישה דתייה המתלבשת בצניעות, אך מתברר כי באתר החרדי לא התבלבלו וצנזרו את התמונה בגסות, תוך שהם מציגים את תמונת המודעה אך ללא תמונתה של לביא.

(צילום מסך: מצאו את ההבדלים)

לביא מצידה הגיבה בחריפות על אודות התמונה שצונזרה, והבהירה כי התופעה ראויה להיעלם מהעולם. "בדיוק בגלל הדברים האלו הגעתי לכנסת. כדי להילחם בתופעות בזויות של הדרת נשים מהמרחב הציבורי, בדעות קדומות ובפגיעה בכבודן של נשים רק בשל היותן נשים. אלו תופעות שראוי היה שייעלמו מן העולם ואני מתביישת שיש במדינת ישראל מגזר שלם שמקבל את הדרת הנשים הזו באדישות", אמרה לביא.

"כדי שנמשיך להלחם על מקומן של נשים בקדמת הבמה בציבוריות הישראלית צריך 'יש עתיד' גדולה וחזקה. אני קוראת לחברותי למגזר הדתי והחרדי להיאבק בכל דרך בתופעות כאלו ולאפשר לי, לחברותי ולחבריי ב'יש עתיד' להמשיך ולהלחם למען מדינה שפויה יותר".

מאיר גל, מו"ל 'בחדרי חרדים' הגיב לדברים: "אני מתבייש שיש במדינת ישראל חברת כנסת שיוצאת נגד הערך העליון של חופש הביטוי, המאפשר לכל אדם לבטא את השקפת עולמו באשר תהיה. מסתבר שזה נכון עד שזה נוגע לחרדים. "באשר לטענותייך אודות פגיעה בכבוד האישה: ובכן, אצלנו אישה איננה ויז׳ואל. הנשים היחידות שלנו הן אימהות ובנות שלנו ואת התמונות שלהן אנחנו שמחים לראות באלבום המשפחתי ולא ככלי עזר לקידום מכירות. "אנו, בניגוד לשאר האוכלוסייה, לא מחפיצים נשים. טלי קורה מבין עינייך, בתקופתך כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה נמשך הזלזול באישה ככלי ציני לקידום ויחצ"נות. "בכדי לקושש עוד מעט תשומת לב בתקופת בחירות, הכי קל להאשים את החרדים ולהפוך את הנשים החרדיות למסכנות. מפלגתך הרי בנויה על כך. אנו, בניגוד אליכם, איננו עושים שימוש בתמונות נשים, וגם לא נעשה. כי אצלנו אישה היא לא חפץ".