באר שבע: העירייה מעסיקה עובדי ניקיון בשבתות

תושבים דתיים בעיר הביעו מורת רוח על החלטת העירייה להעסיק עובדי ניקיון בשבתות, לניקיון הפארקים המרכזיים באזור. העירייה: לא מדובר בעובדים יהודים

חדשות כיפה אורי פולק 13/05/12 07:15 כא באייר התשעב

באר שבע: העירייה מעסיקה עובדי ניקיון בשבתות
My name's axel-cc-by-nd, צילום: My name's axel-cc-by-nd

תושבים דתיים בבאר שבע זועמים על העירייה אשר לטענתם החלה להעסיק פועלי ניקיון גם במהלך סוף השבוע. התושבים טוענים כי בפארקים המרכזיים בעיר פועלים בשבתות עובדי ניקיון המועסקים במקום החל משעות הבוקר ועד לצאת השבת.

אחד מתושבי העיר המגורר בסמוך לפארק יעלים, סיפר לעיתון "ידיעות הנגב" כי בשבת בבוקר, בדרכו לבית הכנסת, הוא ראה עובדי עירייה עוסקים בעבודות ניקיון בפארק. "לדעתי, מדובר בצעד לא ראוי. העירייה מחללת שבת במזיד ובפרהסיה, ופוגעת ברגשות של הציבור הדתי בעיר. אני מקווה שזה מקרה חד פעמי שלא יחזור על עצמו בעתיד", הוא ציין.

בעיריית באר שבע ציינו כי "העירייה מפעילה מזה כשנתיים עובדי ניקיון קבועים בכל ימות השבוע בשלושה אתרים הומי אדם בעיר, כחלק ממתן מענה לצרכי הציבור וניקיון המרחב הציבורי, בהם גן הפעמון בנווה נוי, פארק יעלים בשכונה ה' ופארק נחל באר שבע".

"יש לציין כי בהסכם בין העירייה לקבלן המבצע נקבע שהוא אינו מעסיק יהודים בעבודות בשבת, והם עובדים על בסיס נוהל קבוע ללא הנחיות במהלך השבת עצמה", ציינו בעירייה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן