באמונה ממשיכים לשווק פרוייקטים למגזר הדתי

לאחר סערת הסרטון של חברת 'באמונה' שמשווקת דירות מגורים למגזר הדתי, בבית המשפט קבעו כי החברה תמשיך לשווק את הדירות המיועדות למגזר הדתי בלבד

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 20/01/16 09:46 י בשבט התשעו

באמונה ממשיכים לשווק פרוייקטים למגזר הדתי
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את דרישת האגודה לזכויות האזרח להוציא צו ביניים נגד מדיניות השיווק של חברת באמונה, המשווקת את הדירות בפרויקט כרמי גת לאוכלוסייה דתית.

זאת לאחר שמשרד המשפטים בחן בימים האחרונים האם ניתן להכיר בציבור הדתי לאומי כאוכלוסייה בעלת ציביון ייחודי בהקשר של אזורי מגורים. במידה שיכריע משרד המשפטים בחיוב, הרי הדבר ייאפשר שיווק קרקעות לבניית מתחמי מגורים עבור הציבור הדתי-לאומי בלבד, מבלי שהדבר ייחשב כאפליה.

כזכור, חברת 'באמונה' עוררה סערה בשל הטענות כי פרסמו סרטון גזעני. כיום לפי החוק כי במכרזי קרקע למגורים שמפרסמת רשות מקרקעי ישראל, חלה חובה על הזוכים לשווק את הדירות שייבנו לכלל הציבור, וחריגה מכלל זה נחשבת לאפליה.

השופטת נאוה בן אור קבעה כי "מדיניות השיווק של באמונה, כשלעצמה, ידועה ברבים מזה חודשים רבים. בנסיבות אלה, איני רואה הצדקה להוצאת צו ביניים, העלול לפגוע בצדדים שלישיים רבים שאינם צד לעתירה". בכך נדחה, עד להודעה חדשה, ניסיון נוסף של האגודה לזכויות האזרח לעצור שיווק פרויקטים המיועדים לציבור הדתי בידי החברה.