באיתמר חנכו סניף חדש של "בני עקיבא"

הסניף יוקדש לזכרו של יואב פוגל ז"ל, חניך הסניף שנרצח בפיגוע ביישוב לפני למעלה מחודש. "הפעילות שתתקיים בו הינה הנצחה חיה למשפחת פוגל ז"ל", אומר רכז המחוז

חדשות כיפה אורי פולק 05/05/11 00:00 א באייר התשעא

באיתמר חנכו סניף חדש של "בני עקיבא"
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

ביישוב איתמר נחנך הערב (ה') סניף חדש לתנועת "בני עקיבא", שיוקדש לזכרו של יואב פוגל ז"ל, שנרצח בפיגוע הרצחני באיתמר לפני למעלה מחודש והיה לאחד מהחניכים הפעילים בסניף. המועצה האזורית שומרון תרמה את הסכום ובסיוע עבודתם הנאמנה של המדריכים והחניכים, הצליחו באיתמר לשפץ מבנה תעשייתי גדול שהוכשר כסניף פעיל לתנועה.

בכניסה לסניף החדש נקבע לוח זיכרון מרשים המציג את תמונתו של יואב ז"ל ומעט מקורותיו. חלק גדול מהן, כך מסתבר, התרחשו בין כתליו של הסניף הקודם. "יואב ז"ל היה אחד החניכים הפעילים והמשמעותיים ביותר בסניף באיתמר", מסביר לכיפה אמיר סנדלר, רכז מחוז שרון-שומרון ב"בני עקיבא".

בטקס חנוכת הסניף השתתפו הערב יו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה ומזכ"ל תנועת "בני עקיבא", הרב בני נכטיילר. שיאו של הטקס היה נאומו של חניך שבט ניצנים וחברו של יואב ז"ל, שסיפר על חברותם המשותפת ועל תרומתו המשמעותית של יואב ז"ל לפעילות בתנועה - מעשים שעדיין מהדהדים בקרב חבריו.

"הסניף החדש מהווה תגובה ראויה לרצח הנורא", אומר סנדלר, "הפעילויות שיתקיימו בו והלימוד המשותף של החניכים, הינם הנצחה חיה למשפחת פוגל ז"ל. התחושה של כולנו היא שאל מול השבר הנורא הזה אנחנו מקיימים "התנערי מעפר קומי", חונכים סניף חדש ומגבירים את הפעילות והעשייה, כדי להוכיח שהטרור לא ינצח".