באירופה קבעו: ניתן לחייב עובד להסיר את כיפתו במקום העבודה

בית הדין האירופי לצדק פסק, כי מעסיקים יוכלו לאסור על עובדיהם לבישת כל סממן דתי בזמן העבודה, לרבות כיפות ורעלות. נשיא ועידת רבני אירופה: "מגמה של הגבלת חופש הדת באירופה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/03/17 15:17 טז באדר התשעז

באירופה קבעו: ניתן לחייב עובד להסיר את כיפתו במקום העבודה
shutterstock, צילום: shutterstock

בית הדין האירופי לצדק (ECJ) פסק היום (ג') כי מעסיקים יוכלו לאסור על עובדיהם מלהגיע לעבודה כשהם עוטים עליהם בגדים בעלי סממנים דתיים, לרבות כיפות ורעלות.

ההחלטה הגיע על רקע תביעתן של שתי נשים איסלאמיות מצרפת ובלגיה, שפוטרו מאחר וסירבו לדרישת מעסיקיהן להסיר את כיסוי הראש שלהן במקום העבודה. לפי בית הדין דרישת מקומות העבודה היא חוקית בתנאי שהיא חלה באופן נייטרלי על כלל העובדים מכל הדתות ולא מתבססת על דרישת לקוחות. בהודעת ההחלטה נרשם כי "חוק פנימי מחייב שאוסר לבוש גלוי של כל סממן פוליטי, פילוסופי או דתי אינו מהווה אפליה ישירה".

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, אמר בתגובה לפסק הדין ש-"החלטת בית משפט מסמנת מגמה של הגבלת חופש הדת באירופה שתהיה לה השלכות חמורות לכל הדתות באירופה. הוועידה מוחה נגד החלטה זו ופונה לכל האירופאים השפויים לא לתת לקיצוניות ולגזענות להשתלט שוב על היבשת. ראשי האיחוד האירופי הצהירו לא אחת כי כל הקמת האיחוד נועדה לשמור ולהגן על זכויות האדם ודתו ואנו מצפים מהם לממש התחייבות זו שניתנה לנו היהודים ולכל הדתות".

(צילום: shutterstock)