ב"איחוד הלאומי" קוראים לריצה משותפת עם "הבית היהודי"

חברי הכנסת אורי אריאל ויעקב (כצל'ה) כ"ץ פנו לפעיליהם בבקשה כי יפעלו מול חברי סיעת "הבית היהודי" לריצה משותפת של שתי הסיעות, זאת למען "רשימה ציונית דתית גדולה וחזקה"

חדשות כיפה אורי פולק 16/02/12 09:36 כג בשבט התשעב

ב"איחוד הלאומי" קוראים לריצה משותפת עם "הבית היהודי"
יחצ, צילום: יחצ

קוראים לאחדות: חברי הכנסת יעקב (כצל'ה) כ"ץ ואורי אריאל שיגרו מכתב לפעילי מפלגת "האיחוד הלאומי", בבקשה כי יפנו לחברי הכנסת של סיעת "הבית היהודי", בקריאה לריצה משותפת במערכת הבחירות הבאה לכנסת, ברשימה משותפת של "האיחוד הלאומי - הבית היהודי".

חברי הכנסת טוענים במכתבם כי על אף ההתארגנות והבחירות הפנימיות שכבר התקיימו במפלגת העבודה, הליכוד ואפילו מר"צ, דווקא מפלגות הבית של הציונות הדתית מגלות שאננות. "ניסיונותינו להגיע להסכמה אודות העקרונות לריצה משותפת בפתק אחד, אינן זוכות להתייחסות רצינית, ומאידך, ההערכות הפנימית בתוך 'הבית היהודי' מתקדמת בעצלתיים", טוענים חברי הכנסת.

במכתבם, מציעים חברי הכנסת אריאל וכצל'ה ריצה משותפת לבחירות, במתכונת דומה לזו שנרשמה במערכת הבחירות של שנת 2006, ותוך הסכמה הדדית בין שתי המפלגות. "הסכם מסגרת עכשיו לא ימנע מכל מפלגה להחליט על האופן בו היא בוחרת את נציגיה, אולם יאפשר הערכות משותפת לבחירות. אם אנחנו רוצים לראות בבחירות הקרובות רשימה ציונית דתית, גדולה וחזקה, שפונה לקהלים חדשים - צריך להתחיל לעבוד על זה עכשיו", הם טוענים.

לדברי חברי הכנסת, "הסכם מסגרת עכשיו ייעל את הפעילות ויחבר את הכוחות לטיפול מהותי בבעיות האקוטיות של הציונות הדתית הלאומית ובכללם המאבק על ההתיישבות, מציאת פתרון לעלויות הגבוהות של תשלומי שכר הלימוד ועיסוק בנושאים נוספים".

לדברי כצל'ה, "החיבור הזה הוא דרישת ציבור, הוא דבר מוכרח ואף אחד לא יוכל לעצור את המהלך הזה". הוא מעריך כי "בעתיד המאד נראה לעין הבית היהודי והאיחוד הלאומי יתחברו", זאת במהלך אשר יהווה, בעתיד, "בסיס גם להתחברות שלנו עם ש"ס ויהדות התורה".