באופן תקדימי, עלון השבת של "צהר" יוצא לקרב בלימה

העלון, שעד כה לא היה מעורב בבחירות לרבנות, גייס רבנים בכירים שיפרסמו מאמרי גינוי נגד התקפת החרדים על "צהר" והרב סתיו. הרב פוירשטיין: "עדים לעליית מדרגה בהתקפת החרדים על הציונות הדתית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/06/13 13:20 יב בתמוז התשעג

באופן תקדימי, עלון השבת של "צהר" יוצא לקרב בלימה
יחצ, צילום: יחצ

בצעד חסר תקדים, יוקדש השבת עלון ”השבת“ שיוצא לאור על ידי ארגון רבני ”צהר“, לקרב בלימה והגנה על מועמדותו של יו“ר הארגון, הרב דוד סתיו. עד כה, נמנע העלון המרכזי מלהתייחס באופן מובהק להתמודדותו של הרב סתיו, אך הביקורת החריפה שמתח הרב עובדיה יוסף על התמודדותו של הרב סתיו, הביאה את הארגון לשנות גישה.

הרב רפי פוירשטיין, מראשי הארגון, ציין כי ”חרגנו מהמדיניות בה הלך עד כה עלון רבני צהר, שלא היה מעורב בשום צורה בבחירות לרבנות הראשית. גם עתה לא שינינו ממגמה עקרונית זו. אך הפעם אנו עומדים בפני מציאות כה חריגה, כה מביכה ומפתיעה, שראינו כחובתנו הבסיסית לקהל קוראינו לברר אותה באמצעות גדולי רבנינו“. הרב פוירשטיין נימק את ההחלטה בכך שמסתמנת ”עליית מדרגה ביחס השיטתי של חלקים ביהדות החרדית כלפי רבני הציונות-הדתית והציונות הדתית בכלל“.

”ההתבטאויות האחרונות כלפי הרב סתיו אינן רק עניין של סגנון שכאילו 'יצא משליטה“, הסביר הרב פוירשטיין, ”זהו חלק מהיחס המבזה בשיטתיות את הציונות הדתית. אם הרב סתיו, לאחר עשרות שנים של לימוד תורה, הרבצת תורה, רבנות עיר ופעילות ציבורית שכולה קודש למאמץ על שמירת זהותה היהודית של מדינת ישראל זוכה בתואר איום כמו 'רשע' הרי שכולנו 'רשעים'... אנו 'רשעים' כי אנו מצליחים להביא את ערכי התורה לפינות החשוכות ביותר של החיים, להאיר אותם באור ערכי הנצח ועושים זאת בכל להט נפשנו. אנו 'רשעים' כי הצלחנו לעצב חיים מלאים על פי תורתנו הקדושה וכל זה על אף שיש לנו עוד דרך ארוכה ללכת בה“.

לביקורת הצטרף גם הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לרבנות העיר ירושלים, שתקף את דבריו של הרב עובדיה יוסף ואמר כי ”תמוהה ביותר התופעה של תלמידי חכמים היוצאים בקול רעש גדול תוך התקפות אישיות על מי שהם אפילו אינם מכירים“.

הרב איתן אייזמן, ראש רשת החינוך "מרחביה“, התייחס אף הוא לביקורת על הרב סתיו וטען כי ”המצב שישנו כרגע בו לשיח משתרבבים ביטויים כמו "רפורמים" או "אפיקורס" הוא בלתי מתקבל על הדעת“... עלינו לעמוד על הרגליים האחוריות בכדי לעצור את השטף הנורא הזה ולשנות את השיח. לצערנו הדבר גולש גם לתחומים נוספים ולכן עלינו להשמר מאוד ולא לחצות את הגבול שבו המחלוקת הופכת מעקרונית לאישית“.

הרב אייזמן הוסיף כי ”תלמידי חכמים גדולים המובילים את הציבור צריכים להשמר בעניין זה. יש דרך לומר דברים, בעיקר כשמגיעים לאמירות גבוליות. אין לאף אחד לגיטימציה להתקיף בלשון בוטה ואוי לנו שלכך הגענו. לא היה כדבר הזה בתוך החבורה ב-50 השנים האחרונות... זוהי אלימות, ובאלימות לא משיגים דבר אלא רק ההיפך“.