א אלול תשע"ה: אלפי תלמידים חוזרים לישיבות

אלפי תלמידים חוזרים לישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות ברחבי הארץ. לאחר כשנתיים של איום בקיצוצים ובעליה בתקופת השירות הצבאי, ישיבות ההסדר יכולים לשחרר אנחת רווחה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/08/15 09:37 א באלול התשעה

א אלול תשע"ה: אלפי תלמידים חוזרים לישיבות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אלפי תלמידים מתחילים הבוקר (א') את זמן אלול בישיבות ההסדר ובישיבות הגבוהות, אליהם יצטרפו אלפים נוספים שממשיכים שנה שניה, שלישית, רביעית וחמישית בישיבות השונות ברחבי הארץ.

לאחר שנתיים קשות יחסית, בהם נעשו ניסיונות עיקשים להאריך את תקופת שירום הצבאי של תלמידי ישיבות ההסדר וכן לקצץ בסכומים אותם קיבלו בישיבות, השנה יכולים בישיבות לשחרר אנחת רווחה, מכיוון שמכיוון שהתקציבים של הישיבות החרדיות לא יפגעו, גם תקציבם לא נפגע ואף עולה.

בתקציב 2015-2016 נרשם הישג משמעותי לטובת ישיבות ההסדר, כשהתקציב של כלל הישיבות בארץ עלה בכ-500 מיליון ש"ח. לעשרות ישיבות ההסדר ברחבי הארץ יינתן חלק מהתקציב, דבר אשר יאפשר להם להיחלץ מהמצב הקשה בו הם נמצאים כיום מבחינה תקציבית.

מבחינת הצבא, בשנה החולפת חיזקו בישיבות ההסדר את מעמדם, ולראשונה הצטרפו תלמידי ישיבות הסדר לחיל האוויר. גם בחיל הים העמיקו בישיבות ההסדר את אחיזתם.

בגיוס אוגוסט, כ-85% מתוך חיילי ההסדר שהתגייסו הצטרפו ליחידות קרביות. יעדים חדשים הוגדרו על ידי הצבא מהם, שירות בקריית ההדרכה בעיר הבהדי"ם החדשה המוקמת בדרום, גלי צהל ועוד.