אש על כוחותינו

במהלך הפגנת תלמידי הרב עובדיה יוסף נגד סגירת בית העלמין סנהדריה בירושלים בשעות הערב התנפל שוטר יס"מ על כתב גלי צה"ל יאיר שרקי ודחף אותו במהלך ראיון שערך

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/14 11:32 ח בשבט התשעד

אש על כוחותינו
מתוך הפייסבוק, צילום: מתוך הפייסבוק

אמש (ד') קיימו תלמידים של הרב עובדיה יוסף הפגנת מחאה נגד סגירת בית העלמין סנהדריה בו קבור הרב בירושלים. כתב הדתות הסרוג של גלי צה"ל יאיר שרקי הגיע גם הוא למקום על מנת לסקר את האירוע.

במהלך הערב החלו שוטרי יס"מ לפזר את המפגינים ולפנות אותם מהאזור. שוטר לבוש שחורים ניגש לשרקי, שהיה באמצע ראיון עם מפגינה והחל לדחוף אותו, על אף ההסברים כי מדובר בעיתונאי.

"תא כתבי הדתות רואה בחומרה את הפגיעה ביאיר שרקי. ככתבים שנמצאים בשטח אנו נתקלים לא אחת בשוטרים אלימים ושיכורי כח. בקרוב יתקיים מפגש עם אנשי המשטרה והנושא יעלה לדיון. אנו דורשים ממשטרת ישראל למצות את הדין עם השוטרים האלימים. חופש העיתונות הוא עקרון בסיסי במדינה דמוקרטית והגיע הזמן שבמשטרה יפנימו זאת", נמסר מתא כתבי הדתות.

בדף הפייסבוק שלו, התייחס שרקי לתקיפה ואמר כי "הכל טוב, תודה לכולם על הדאגה. קצת יצא מפרופורציה".

שרקי הוסיף ותקף את המשטרה כשטען כי כמעט בכל הפגנה עוברי אורח מותקפים על-ידי השוטרים."מה שאותי מטריד", כותב שרקי, "שאם זה היה סתם חרדי עובר אורח כנראה לא הייתם שומעים על זה. וזה קורה כמעט בכל הפגנה של חרדים, מתנחלים או אקטיביסטים בתל אביב".

שרקי מוסיף וטוען כי לא מדובר בשוטרים בודדים, "אלא שיטה שכנראה מקבלת רוח גבית מלמעלה. ועל זה דווקא כן חשוב לדבר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן