"ארץ ישראל שלנו" תעניק מענק כספי למשפחת סרבן הפינוי

יו"ר התנועה, הרב שלום וולפא, יעניק 20,000 שקלים למשפחת החייל שסירב החודש להשתתף בפינוי היישוב רמת מגרון – זאת כדי לעודד את התופעה וכמענה ציבורי להריסת בתי הקבע במגרון

חדשות כיפה אורי פולק 05/09/11 14:29 ו באלול התשעא

"ארץ ישראל שלנו" תעניק מענק כספי למשפחת סרבן הפינוי
energidi, ויקיפדיה העברית, צילום: energidi, ויקיפדיה העברית

תנועת "ארץ ישראל שלנו" תעניק מענק מיוחד של 20,000 שקלים למשפחת החייל שנידון החודש ל-20 ימי מחבוש, בשל סירובו להשתתף בפינוי היישוב רמת מגרון.

כפי שדווח בכיפה, שלושה חיילים מחטיבת כפיר שהועסקו החודש בפעילות מבצעית לאבטחה היקפית של פינוי המאחז רמת מגרון, סירבו פקודה במהלך הפינוי. החיילים הוצבו במקום ככוח היקפי לאירוע, המאפשר למעשה בעקיפין את הפינוי בפועל, שבוצע על ידי כוחות גדולים של יס"מ ומשמר הגבול. שניים מהחיילים חזרו בהם בעקבות לחץ מפקדיהם אולם חייל אחד עמד בסירובו ונשפט על ידי מפקדיו ל-20 ימי מחבוש.

בעקבות סירובו של החייל, יעניק יו"ר "ארץ ישראל שלנו", הרב שלום דב וולפא, מענק כספי למשפחה - לעידוד סירוב הפקודה בפינוי יישובים וכמענה לאירועי פינוי מגרון, הלילה. הסכום יוענק במסגרת כנס הייסוד של "הרשות היהודית בארץ ישראל", תגובה פוליטית להכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית, מאוחר יותר החודש.

הרב וולפא הסביר כי "על כל יום שהחייל ישב בכלא משפחתו תקבל מענק אלף שקלים על הצער ועגמת הנפש, וכן הוקרה שזכו לגדל חייל נאמן לארצו ומולדתו שלא מוכן להשתתף בפשעים של הרס בתים יהודיים בארץ ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן