"ארץ ישראל שלנו" תחבור לאיחוד הלאומי?

ח"כ אורי אריאל נפגש עם הרב אליעזר מזרחי, נציג תנועת "ארץ ישראל שלנו", כדי להחליט על ריצה משותפת בבחירות הבאות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/11/12 13:45 כג בחשון התשעג

"ארץ ישראל שלנו" תחבור לאיחוד הלאומי?

ח"כ אורי אריאל, מי שמסתמן להיות יו"ר "האיחוד הלאומי" הבא, נפגש השבוע עם הרב אליעזר מזרחי, חסיד חב"ד שכיהן כח"כ בכנסת ה-12 מטעם "אגודת ישראל" ומשמש כיום כנציג תנועת "ארץ ישראל שלנו" לכנסת, מטעם הרב שלום דב וולפא - כך נודע לכיפה.

מטרת הפגישה הייתה "להכשיר את הקרקע" מבחינת שני הצדדים, לאפשרות של ריצת המפלגה כחלק מ"האיחוד הלאומי", בבחירות לכנסת הבאות.

לכיפה נודע כי הפגישה הייתה ברוח טובה וכי הקשר בין ח"כ אריאל לרב מזרחי יימשך בימים הקרובים, עד לקבלת החלטה סופית בדבר הריצה המשותפת. כידוע, מאז שנת 1991, אין לחסידות חב"ד נציג מובהק מטעמה בכנסת.

גורם במערכת הפוליטית העריך כי במידה והמהלך אכן יצא לפועל מדובר בבעיה פוליטית לא פשוטה לח"כ מיכאל בן ארי המבקש לרוץ עצמאית לכנסת וכיום מתבסס לא רק על קולות מהימין המובהק, אלא גם על קולות רבים של אנשי חב"ד, בעיקר מהפלג המשיחיסטי של התנועה. אולם היות והקמפיין של בן ארי פונה בעיקר לציבור הימני המובהק והיות והרב וולפא איננו גורם פוליטי משמעותי בקרב חסידי חב"ד, לא בטוח שלמהלך תהיה השפעה פוליטית משמעותית מבחינתו.

בתוך כך הודיע היום נציג מפלגת "מולדת" ברשימת "האיחוד הלאומי" לכנסת הנוכחית, אורי בנק, כי הוא מצטרף רשמית לאיחוד הצפוי בין "האיחוד הלאומי" לריצה ו"הבית היהודי" לכנסת הבאה.

הצטרפות "מולדת" למגמת איחוד "האיחוד הלאומי" עם "הבית היהודי" קיבלה את ביטויה המעשי הראשון היום, כאשר "מולדת" הודיעה לוועדת הבחירות המרכזית ולרשם המפלגות כי היא מסכימה ששמה של "תקומה" ישונה ל-"האיחוד הלאומי - תקומה" ושבאיחוד עם "הבית היהודי" וכי היא מתירה להשתמש באות "ט" במסגרת האותיות "טב", איתן רצו בבחירות הקודמות בהן שתי הרשימות חברו יחד.