"ארץ ישראל שלנו": מי שיפנה יישובים – ייענש כמו שרון

שש שנים לאחר שנפל לתרדמת, יוצאת תנועת הימין בקמפיין שטוען כי שרון נענש בשל ההתנתקות ולאחר שהרב עובדיה יוסף קילל אותו. בש"ס גינו את "השימוש הליצני" בדבריו של הרב עובדיה

חדשות כיפה אורי פולק 21/12/11 14:05 כה בכסלו התשעב

"ארץ ישראל שלנו": מי שיפנה יישובים – ייענש כמו שרון
באדיבות ועד מתיישבי השומרון, צילום: באדיבות ועד מתיישבי השומרון

שש שנים לאחר שראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, נפל לתרדמת בעקבות אירוע מוחי ממנו לא התאושש, משיקה תנועת הימין "ארץ ישראל שלנו" קמפיין התוקף את שרון בעקבות יישום תוכנית ההתנתקות שהוביל בעצמו.

הקמפיין מבליט את מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, כמי שקילל בזמנו את שרון ובכך ש"נבואתו" התגשמה. במודעה מצוטט הרב יוסף כאומר על שרון, לפני יישום ההתנתקות: "אכזר רשע, יקבל באנה בראש יפול ולא יקום". הציטוט מתפרסם כאזהרה למנהיגים נוספים, במידה ויפגעו חלילה בהתיישבות.

שי גפן, מנכ"ל "ארץ ישראל שלנו", הסביר כי "דברי הרב עובדיה יוסף ערב ההתנתקות מדברים בעד עצמם. אי אפשר להתעלם מהדברים - כל מי שעזר לשרון נענש משמיים. זהו אות אזהרה לממשלת נתניהו - אם הם יובילו לפינוי יישובים או למדינה פלסטינית הם ייענשו כמו שרון אולמרט וקצב".

בתנועת ש"ס דחו את השימוש בדבריו של הרב עובדיה במסגרת הקמפיין. ח"כ ניסים זאב אמר היום כי הרב עובדיה עצמו התפלל לרפואתו של שרון, לאחר שנפל לתרדמת. "זוהי ליצנות גדולה, אלו דברים שנאמרו לפני שש שנים ללא קשר לאירועים. לא צריך להתייחס לדבריה של קבוצה שולית שמנסה לעורר פרובוקציה", אמר ח"כ זאב בראיון לגלי צה"ל.