אריה קינג על ´תג מאיר´ ו´עיר עמים´: כל עניינם הוא מה שמקדם את הטרור"

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, בתגובה על ניסיון תנועות "עיר עמים" ו"תג מאיר" לבטל את מעבר תהלוכת הריקודגלים דרך הרובע המוסלמי. "אני בטוח שכמו בשנים קודמות המשטרה תאפשר את הצעדה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/05/16 13:41 ז באייר התשעו

אריה קינג על ´תג מאיר´ ו´עיר עמים´: כל עניינם הוא מה שמקדם את הטרור"
דובר משטרת ישראל, צילום: דובר משטרת ישראל

"עצוב שאותן עמותות כל השנה מחרחרות ריב ומדרבנות את הערבים לפעול נגד האינטרס היהודי בירושלים, וכעת מנסות כעת לא בפעם הראשונה לפגוע שוב ביום חג לעם היהודי", אומר חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, בתגובה ליוזמת עמותות עיר עמים ותג מאיר, לנסות למנוע את מעבר הריקודגלים ברובע המוסלמי.

"העמותות האלו מוכיחות שוב ושוב שהן נמצאות בקצה השמאלי ביותר של המפה הפוליטית, כאלו שכל עניינם הוא רק מה שטוב ומקדם את הטרור ואת אלו שמאיימים עלינו, במקום שיהיו קול שקורא לערבים להירגע ולאפשר ליהודים לחגוג את יום שחרור ירושלים", תוקף קינג ומוסיף, "אני מבין את תחושתם, הרי בשבילם יום ירושלים זה יום עצוב. הם עצובים שירושלים שוחררה מהכיבוש הירדני ואוחדה לה יחדיו וכואב להם יותר לראות את המוני עם ישראל חוגגים ביום שכל כך עצוב להם".

כזכור, פנו העמותות למשטרת ירושלים בדרישה למנוע את מעבר הצעדה ברובע המוסלמי כשלטענתן לנוכח האירועים בשנים שעברו והחשש כי הרמדאן יחול השנה במוצאי יום ירושלים ותפילות ערב הרמדאן יתנגשו עם הריקודגלים ויביאו להתפרעויות בעיר העתיקה.

"אני בטוח שכמו בשנים הקודמות שהמשטרה אפשרה את הצעדה גם השנה היא תאפשר והחוגגים שאני אהיה ביניהם לא יפריעו לערבים לציין את תחילת חודש הרמדאן. אני נגד התגרויות ונגד פרובוקציות שישנם כאלו שעושים ופוגעים בחגיגיות של היום הזה", מצהיר קינג.

"צריך לבוא לחגוג נטו, כך אני עושה עם ילדיי וכך אני מצפה ומעריך שכולם ינהגו. מה שאסור לעשות בכל יום, אסור גם בזמן הריקודגלים. צריך להבהיר לכולם שאפשר להסתובב עם דגלי ישראל לא רק ביום ירושלים בכל מתווה הצעדה. אני בעצמי עושה את זה כל השנה ואני מזמין את כולם לבוא ולראות שזו כלל לא פרובוקציה והכל ממשיך כתיקונו", אומר קינג.