אריה קינג התפטר וכתב לברקת: "מבזה את מורשתו של הרב אליהו זצ"ל"

במכתב ארוך ובו שורת האשמות על תפקודו של ראש העיר ירושלים ניר ברקת, התפטר אריה קינג מהנהלת המועצה ומהקואליציה: "התחייבת שהתועבה תוצג רק באזור סגור. תתבייש לך". חגית משה:"הכל תסכול אישי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/17 17:06 יח בשבט התשעז

אריה קינג התפטר וכתב לברקת: "מבזה את מורשתו של הרב אליהו זצ"ל"

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג התפטר היום, כפי שהבטיח מחברותו בהנהלת העירייה ובקואליציה בעקבות מופע של שירי זימה וערום שהתקיים בעיר במימון העירייה.

בשבועיים האחרונים התנהל מאבק בין גורמים דתיים וחרדים לבין הנהלת העירייה לגבי קיום המופע 'שושקה' כחלק ממופע "שאון חורף", העולה בימי שני של חודש פברואר במימון עיריית ירושלים.

אחד המתנגדים למופע, שניהל נגדו מאבק ארוך וממושך הוא חבר מועצת העיר אריה קינג. שאמר השבוע ל'כיפה' כי "במידה והמופע יעלה אני מתכוון להתפטר ממועצת העיר". לדבריו את ההחלטה הוא קיבל לאחר שהתייעץ עם רבנים מאוד מוכרים, "התייעצתי עם גדולי הדור בנושא, עם הרב טאו, הרב דוב ליאור, הרב ברוך סולובייצ'יק והרב דוד כהן וכולם אמרו לי שזה חמור יותר מחילול שבת כי זה בגדר גילוי עריות ושאני אהיה שותף לדבר עבירה. העולם הבא חשוב לי יותר מהעולם הזה אז אני אתפטר".

היום הוא קיים את הבטחתו במכתב ארוך לברקת הוא מונה בפני ראש העיר את אי עמידתו בהבטחותיו בנושאים שונים ובעיקר לגבי קיום המופע: " לנוכח הפרות ההסכמים החוזרות ונשנות מצדך, החל מיומי הראשון בקואליציה שבראשותך ועד יומי האחרון ממש, ומתוך מטרה לחזק את הפרצות שפרצת בחומות ירושלים שהיו מבוצרות היטב עד למינוייך כראש העיר הקדושה לעמנו, ומכיוון שידועות לך שלל טענותי כלפיך וחוסר האמון שהלך והתפפתח עם השנים ובמשנה תוקף מאז שהחלטת לפגוע באינטרס של הציבור הדתי לאומי שרק בזכותו הגעת לאן שהגעת בעיר ירושלים, אני מבקש להודיעך בזאת על התפטרותי מהנהלת העיר".

קינג מצטט במכתב את תפילתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל שנהג להגיד מדי יום ומסביר לברקת כי "אני מציין את הרב אליהו זצוק"ל רק בשל העובדה המצערת שאתה משתמש בשמו פעם אחר פעם ומבזה, לעניות דעתי את מורשתו וכל זאת במטרה אחת בלבד מצדך, לקדם אג'נדה פוליטית חברתית ומדינית שאני לא יכול לקחת בה חלק".

קינג מציין מספר צמתים בהם פגע לדעתו ברקת בירושלים. בין הנושאים: קידום מסירת שכונות מירושלים למוסלמים, הפרת התחייבויות לציבור הדתי לאומי, אי תקצוב הנצחת חללי פעולות האיבה בעיר, ועוד.

"יתרה מכך", כותב קינג, " התחייבת לבנו וממשיך דרכו של הרב אליהו זצוק"ל, מורי ורבי הרב שמואל אליהו שליט"א ולרב שמואל זעפרני, שלתועבה שאישרת שתופק בעיר ובמימון העירייה, יראו אך ורק אנשים שייכנסו לאזו פרטי וסגור. אז התחייבת! אז מה?! בפועל, הפריצות והתועבה שהעירייה שבראשותך הביאה לעיר הייתה אמש נחלת הכלל בלב לבה של עיר הקודש ירושלים. תתבייש לך!".

חגית משה סגנית ראש העיר, מהבית היהודי, התייחסה לפרישתו של חבר המועצה קינג מהקואליציה וציינה כי" אריה קינג פורש מקואליציה שהוא לא היה חבר בה". לדבריה, " מאז שנבחר אריה קינג למועצת העיר הוא עסוק בדבר אחד בלבד: בניגוח והכפשה של ראש העיר ניר ברקת ושלי. קינג לא עשה דבר למען הציבור הירושלמי בכלל וזה הדתי לאומי בפרט ולא רשם שום הישגים למען ירושלים. הוא היה עסוק בלבקר ולהכפיש כל מהלך של ראש העיר וכל הישג שלי הוא הפך לכלי ניגוח אישי ופוליטי.

רק לפני כמה שבועות אותו אריה קינג התחנן להיכנס לקואליציה של ברקת, דרש את תיק הכספים וכשראש העיר סירב לתת לו את התיק קינג ״גילה את האור״ ופתאום אותה קואליציה בה רצה לכהן בתפקיד בכיר היא רעה ולא מתפקדת. בעוד אני עשיתי ועדיין עושה למען כל הציבור הדתי לאומי בעיר, החל מאנשי הר המור ועד גבעת מרדכי, צעירים וגיל שלישי, רווחה וחינוך, התיישבות ותרבות, קינג היה עסוק בדבר אחד: להכפיש, לבקר, לגדף, לשקר.

אז היום קינג הולך לפרוש מקואליציה שבה הוא לא עשה דבר והדבר היחיד שמניע אותו היא תסכול אישי גרידא. קינג כזכור כבר פרש וחזר ושוב פורש ומי יודע אם יימצא הג׳וב המתאים אולי יחזור בפעם השלישית אמשיך לפעול יחד עם ניר ברקת למען העיר ירושלים ולמען הציבור הדתי לאומי בעיר. לשם כך נבחרתי ואת זאת אעשה באהבה ובמסירות גדולה".

גורמים בכירים בעירייה מסרו ל'כיפה' כי "פרישתו של קינג לא נובעת מאידאולוגיה אלא מכסאולוגיה לאחר שלא קיבל את תפקיד סגן ראש העיר ושכר כפי שרצה. אפילו סיעתו נטשה אותו וכל "תרומתו" לתושבי העיר במשך השנתיים וחצי מאז נכנס לתפקידו מסתכמת במשפט 'אין כלום כי לא היה כלום'"


(צילום: )