אריאל נגד רבין: לא יגיעו לעצרת למרות גינוי תנועות הנוער

בתנועת הנוער בני עקיבא מגיבים לכך שתנועת הנוער המתחרה, אריאל, לא תגיע לעצרת רבין ואומרים: "מי שמחפש תירוצים למה לא אחדות תמיד ימצא". אריאל: מדובר בעצרת פוליטית ועל כן נבצר מהתנועה להשתתף"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 11:26 י בחשון התשעה

אריאל נגד רבין: לא יגיעו לעצרת למרות גינוי תנועות הנוער
אילוסטרציה, צילום: אילוסטרציה

סערה בתנועות הנוער אריאל ובני עקיבא, ותקיפות הדדיות על רקע עצרת תנועות הנוער לזכר ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל שתתקיים במוצאי שבת, וזאת לאחר שמזכ"ל תנועת הנוער אריאל, יוסי ורדי הודיע כי לא ישתתף בעצרת יחד עם חניכיו.

כזכור, בשבוע שעבר הוציא מזכ"ל תנועת הנוער אריאל הודעה כי לא ישתתף בעצרת תנועות הנוער לזכר ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שתתקיים במוצאי שבת, עד שתנועות הנוער המזוהות עם השמאל יוציאו הודעת גינוי לניסיון ההתנקשות ביהודה גליק, בבני עקיבא טוענים כי מדובר בצביעות מכיוון שורדי הודיע יום קודם להתנקשות כי חניכי התנועה לא יגיעו לעצרת ללא שום קשר.

"האם יש למשהו ספק בדבר גינוי הפשע שנעשה?”, אמרו ל'כיפה' בתנועת הנוער בי עקיבא. “מה קרה למזכ"ל אריאל שיומיים לפני ההתנקשות התפלפל והסביר מדוע לא ישתתף? האם ההתנקשות שנתה את דעתו? בע"ה ההסתה כלפי פעילי הר הבית תגונה מעל בימת העצרת ובנוסף יצא קול קורא משותף המגנה את ההסתה והפגיעה בפעילי הר הבית. מי שמחפש תירוצים למה לא אחדות - תמיד ימצא!”

לכתבות נוספות בנושא:

- תנועת אריאל: לא נשתתף בעצרת לזכר רבין אם לא תגונה ההתנקשות ביהודה גליק

- תנועות הנוער חתמו על מכתב המגנה ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק

בני עקיבא מתייחסים לאמירות סותרות של מז"כל תנועת אריאל יוסי ורדי. ברדיו גלי ישראל ביום רביעי האחרון אמר ורדי כי תנועת הנוער אריאל לא תגיע לטקס מכיוון "שבסופו של דבר קוראים לזה עצרת רבין. אנחנו לא שם. הם ממשיכים את מורשת רבין. לא שואלים האם הרצח הוא דבר טוב או לא טוב, ברור שהוא לא טוב, שואלים האם הדמוקרטיה טובה או לא טובה. הם עוד תוקפים את בני עקיבא כי חלק מהם גרמו לרצח", אמר.

עם זאת, יממה לאחר מכן, בעקבות ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק, פעיל הר הבית, הוציאו בתנועת הנוער הודעה בשם ורדי בו טען כי ימנעו מהשתתפות בעצרת המתוכננת אם לא יגנו את ניסיון ההתנקשות, תוך התעלמות מכך שאמר שבכל מקרה הם לא יגיעו. “הרעיון של גיוס כלל בני הנוער באמירה נגד אלימות ורצח הוא מבורך, אך אלינו להימנע מפוליטיקה. אין הבדל בין ניסיון ההתנקשות אמש בגליק, לבין הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין זיכרונו לברכה", מסר בנוגע לגליק.

הדברים מקבלים משנה תוקף, כשהיום (ב') הוציאו תנועות הנוער השונות הודעת גינוי לפגיעה ביהודה גליק. על פי דברי ורדי כביכול אמורים עכשיו גם בתנועת הנוער אריאל להשתתף בעצרת, אך נראה כי האחרונים לא יגיעו גם למרות שדרישותיהם התמלאו. נשאלת השאלה מדוע תנועת הנוער אריאל מחפשת תירוצים לברוח מהעצרת.

מתנועת הנוער אריאל נמסר כי "לצערנו הדברים אינם נכונים ואינם תואמים את התהוות הדברים. ככלל התנועה דוגלת באחדות ועושה ככל שביכולתה להביא לכך לאורך השנה כולה. התנועה חברה במת"ן (מועצת תנועות הנוער) ומשתפת פעולה עם תנועות מכל קצוות הקשת החל ביישום פרויקטים, משאבים וכלה בדיונים חינוכים. במקרה דנן לאחר שהובהר כי רוח העצרת תהיה בדומה לשנים הקודמות בעלת גוון פוליטי המבקש להביע עמדות מסוימות נבצר מהתנועה להשתתף. תמוהה מאוד כי גורמים מקרב הצינות הדתית לא שמו לב כך כי הם מביאים לתחייתה של עצרת שאבדה את משמעותה ברבות השנים גם בציבור הכללי. מה עוד שבמקרה המדובר נעשה בהם שימוש למטרות פוליטיות. ראוי לציין, כי בעצרת המדוברת אין התחשבות ב​​נוער הדתי לכל גווניו בדוגמת הופעת זמרות בשירה חיה ובמגוון הדעות שיושמעו על הבמה. התנועה מצרה על ההזדמנות שהתפספסה לאחד מדריכים וחניכים לקריאה מבורכת נגד אלימות והיא איתנה בדעתה להיות שותפה לאחדות מעין זו שתקרא בקול ברור וחד מעל הבמה בעצרת נגד אלימות מכל גוון וסוג שהיא ללא גמגום ועמעום.