אריאל לדרעי: פעל מיידית להפסקת הקנסות במתחם שרונה

אורי אריאל פנה לאריה דרעי בדרישה לקבוע כי כל חוזה הדורש כפיית עבודה בשבת יבוטל, וכן יפעל להפסיק לאלתר "הענישה" נגד חנות "הנריס" במתחם שרונה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/08/15 13:16 יא באלול התשעה

שר החקלאות אורי אריאל פנה במכתב דחוף לשר הכלכלה אריה דרעי בדרישה לפעול באופן מידי להפסקת מתן הקנסות לסניף 'הנריס' במתחם שרונה.

הבוקר (ד') פורסם ב'כיפה' כי סניף רשת הקרפים והגלידות 'הנריס' במתחם שרונה נקנס מדי חודש בסכום של 3500 ש"ח מכיוון שאינו פתוח בשבת, ועלול להיסגר בשל הקנסות הכבדים.

במכתבו, כותב אריאל לדרעי, "נדהמתי לגלות כי בפרויקט 'שרונה' בליבה של העיר העברית הראשונה, פועל מתחם אשר כופה על בעלי עסקים שבו לפתוח את עסקיהם ביום השבת. כאשר עסקים הנמנעים מכך ואשר מבקשים לשמור על קדושת השבת נקנסים בעשרות אלפי שקלים בשנה".

אריאל טוען כי מדובר בהענשה של אותם בעלי עסקים אשר מבקשים לשמור על זכותם הבסיסית לנוח ביום השבת כפי שנקבע באופן מפורש בחוק "שעות עבודה ומנוחה". שר החקלאות הצביעה במכתבו על כך שמדינת ישראל הוגדרה במגילת העצמאות כמדינה יהודית דמוקרטית ומשמעותה של הצהרה זו הינה כיבוד ערכי היהדות במדינת ישראל כשברור ששמירת השבת הוא אחד מיסודות היהדות. "לא יעלה על הדעת כי מציאות זאת של כפיה וענישה תמשיך להתקיים", אומר אריאל.

בסיום מכתבו הוא מבקש מדרעי לפעול מיידית כדי לקבוע כי חוזה ובו תנאי הדורש כפיית עבודה בשבת שלא למטרות חירום וביטחון הינו תנאי מפלה הבטל מעיקרו. כמו כן הוא ביקש את התערבותו הישירה של השר על מנת להפסיק לאלתר את הענישה ולהשיב לזכיין את כספי הקנסות לאלתר.

דרעי עצמו התייחס לנושא השבת ולסערה סביב החנות בשרונה הבוקר במהלך פגישה עם תא כתבי הכנסת ואמר "יש שיטפון של מסחר בשבת. חנויות נעליים ובגדים. בשבת עובדים הגויים, שנשארים למשך השבוע, על חשבון היהודים. מתחילים רמאויות, הרוסים אומרים שהם לא יהודים ועושים צחוק מהחוק. המרכולים בירושלים הם פריצת הסטטוס קוו".

"מתחמים שלמים של מסחר בבאר שבע, במתחם שרונה בתל אביב החתימו את החנויות על חוזה שכירות שהם מחויבים לפתוח שבעה ימים בשבוע. זה לא חוקי ואף אחד לא אוכף את זה. מדינת ישראל צריכה להחליט אם אנשים יעבדו 7 ימים, יחסלו את העסקים הקטנים. יש לי מחשבות בנושא. יצטרכו לשנות את ימי הקניות של ישראל (יום ראשון שבתון). בודקים את זה עכשיו. זה לא פשוט אבל זה פתרון מסוים", אמר דרעי.

(צילום: דוברות )