אריאל: אום אל פאחם בפלסטין? לא צריכה להיות פלסטין בכלל

השר אורי אריאל מגיב בראיון ל'כיפה' לסלוגן החדש של אביגדור ליברמן 'אום אל פאחם בפלסטין' ומבהיר כי מבחינתו אין דבר כזה פלסטין

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/01/15 16:50 כד בטבת התשעה

אריאל: אום אל פאחם בפלסטין? לא צריכה להיות פלסטין בכלל
דוברות, צילום: דוברות

הבוקר (ה') חשף יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן את הסלוגן החדש של מפלגתו לפיו 'אריאל בישראל, אום אל פאחם בפלסטין'. בראיון ל'כיפה' תוקף שר הבינוי אורי אריאל את הסלוגן ומבהיר כי מבחינתו אין דבר כזה פלסטין, ומקומם של כל הערים והיישובים במקום אחד - בישראל.

"הייתי בחריש היום וראיתי את הבניה, את אלפי יחידות הדיור שיאוכלסו בקצב מהיר ביותר", הוא מספר על ביקורו בעיר החדשה, בה ביקר במסגרת תפקידו כשר הבינוי. באופן אירוני, בעוד ליברמן הציג את הקמפיין החדש, צפה אריאל על גדר ההפרדה, ועל העיר הערבית ישראלית אום אל פאחם שבוואדי ערה.

"אני לא מסכים בכלל שתהיה פלסטין. האמירה הזו חמורה ביותר. היא מצטרפת למה שאומר ראש הממשלה בנוגע לשתי מדינות לשני עמים. אין דבר כזה, יש מדינה אחת ממערב לירדן. אני מצטער על אמירה הזו והשטחים הללו צריכים להישאר בישראל".

"על חלק אחד מדבריו אני מסכים - אריאל היא בישראל, בדיוק כמו הר ברכה, שילה, עומרים או סוסיא. זה צריך להיות ברור. אני לא מסכים עם אמירותיו של ליברמן ואנחנו המפלגה היחידה שאומרת בפה מלא שכל יהודה ושומרון צריך להיות בישראל".

למרות דבריו של ליברמן, שעומדים בסתירה מוחלטת לאמונתו של אריאל ביחס ליהודה ושומרון, אומר אריאל כי אינו שולל ישיבה בממשלה איתו בקדנציה הבאה. “ישבנו בממשלה הנוכחית איתו ועם מפלגות שאמרו אחרת מאיתנו, אבל המבחן האמיתי הוא מבחן התוצאה ולא מה שאומרים. כך, לא אמרנו שאסור לדבר עם אויבנו, אבל המבחן העיקרי הוא מבחן המעשה והעובדה היא שלא נעשה שום דבר שפגע ביו”ש. אני מצטער על הדיבורים הללו של ליברמן, שמחלחלים במידה מסוימת לתודעה הישראלית ומשפיעים על השיח, אבל הדבר המרכזי הוא המעשה, ובעולם המעשה העובדה היא שהמשכנו לחזק את יהודה ושומרון ונחזק את אזורים אלו עוד יותר".

אתמול התעוררה סערה קטנה, לאחר שמכתב של אריאל לראשי המועצות בישראל, בהם גם ראשי המועצות ביו"ש, ובו הוא קורא להם להיערך לעליית יהודי התפוצות לישראל, פורסם בתקשורת. בעקבות מכתבו דרשה יו"ר מרצ זהבה גלאון מהיועץ המשפטי לממשלה להוציא נגדו צו מניעה. אריאל מצידו, מסרב לחזור בו מהדברים שכתב.

"אני לא מתנצל על מה שאמרתי. אנחנו פועלים במסגרת תכנית מהירה לאיתור כל האפשרויות לקליטת עלייה משמעותית יותר מהיום. זהבה גלאון לא יודעת על מה היא מדברת. אצלה הכל פוליטיקה וניסיון להביא בוחרים. עם ישראל מאוחד בקליטת עליה לישראל. אין רצון להנחות מישהו. מי שיבחר לגור בנתניהו או בדימונה זה מצוין, והיישוב עלי לא פחות טוב מזה. משרד הבינוי נערך לתת היצע ואפנה ליהודי צרפת ונאמר שיש להם אופציות להתגורר בישראל בביטחון ובשלווה".

"אני מקדם בניה בכל הארץ”, הוא עונה בתשובה לשאלה האם הוא מתכוון להגדיל העליה ביו”ש לצורך העליה מצרפת ומיתר התפוצות. "הגענו לשיא של כל הזמנים בבנייה במדינת ישראל, ואני פועל כדי להרחיב את השיווקים ולהגיע לשיא נוסף בשנה הנוכחית. מבחינתי זה וודאי זה כולל גם את יהודה ושומרון".

"אנחנו רוצים להגיע למצב שכל תכנית מוכנה ביהודה ושומרון תשווק”, הוא מוסיף. "השיווקים הגדולים נעשים באזורי המרכז - באריאל, אלפי מנשה, בית אריה, וכך גם סביב ירושלים - אפרת, ביתר, והישובים הכפריים. כל יחידה שאנחנו מייצרים תורמת לירידת המחירים. מבחינתי אפרת למשל היא כבר עיר, ויש לה פוטנציאל אותו אנחנו מעוניינים לממש כבר בשנה הזו".

השר אריאל התייחס בקצרה גם לטענות שעלו נגד משרד השיכון באשר למכירת דירות הדיור הציבורי לעמותות ציוניות דתיות המקורבות אליו. לדבריו, מדובר במתקפה מרושעת, וכי המטרה היא למכור דירות באזורים בהם אין ביקוש, לטובת רכישת דירות חדשות באזורים בהם הם נצרכים.

"זו התקפה פוליטית מרושעת של אמירת חצי אמת שגרועה מאמירת שקר. הנוגעים בדבר יודעים שאנחנו מתכוונים למכור דירות גם בתל השומר ותל חי שבינם לביני אין שום קשר. הם טורחים לציין כמה עמותות שנמצאות בפריפריה הרחוקה שקשורות לציונות הדתית. זו פשוט רשעות. אנחנו עוסקים מעל שנה בנושא, כדי למכור את הדירות שאין להם ביקוש ולקנות דירות אחרות במקומות בהם יש ביקוש. זה ניסיון פוליטי זול כדי לסחוט קולות. אני ממשיך במלאכה. זה נמצא בבדיקה של היומע"ש וזה בסדר גמור, ונמשיך לאחר מכן לקדם את הדיור הציבורי", הוא אומר ומסביר ביחס לטענה כי נקבעו מחירים נמוכים, כי החשב הציבורי הוא שקובע את המחירים. “לומר שאנחנו נותנים מחירים זולים זה דבר מעוות".

בהקשר זה, נשאל אריאל האם הוא מתכוון בקדנציה הבאה לבקש להישאר במשרד הבינוי, אך הוא לא סיפק תשובה חד משמעית. "משרד הבינוי זה אופציה, אבל לא בהכרח. תלוי איזו תיקים יהיו ואיפה נוכל להשפיע. נראה לאן הדברים יתגלגלו".

בסוף דבריו מתייחס השר אריאל לתוצאות הפריימריז בבית היהודי, ולעובדה שהרב אלי בן דהן, חבר תקומה לשעבר, הגיע למקום השני בבחירות המקדימות למפלגה. “הבית היהודי היא עצם מעצמותינו ואנחנו רצים במסגרת רשימה משותפת", הוא אומר. “נבחרה רשימה מצוינת, אני מכיר את כולם ונעשה מאמץ גדול כדי להגיע לכך שאלו שהגיעו למקום ה-20 יכנסו לכנסת. לצורך כך צריך לעבוד קשה.