ארטילריה כבדה על בנט: "חסר אחריות. מהווה איום על שלמות הקואליציה"

יו"ר הבית היהודי טען כי פתרון 2 מדינות הוא אסון ושעימות נוסף עם חמאס הוא בלתי נמנע. השר כץ לא אהב את הדברים וגם ח"כ ביטן הציע לבנט להפנים "פעם אחת ולתמיד שראש הממשלה זה נתניהו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/02/17 13:32 טז בשבט התשעז

ארטילריה כבדה על בנט: "חסר אחריות. מהווה איום על שלמות הקואליציה"
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחר (ב') יטוס ראש הממשלה לארצות הברית לפגישת עבודה ראשונה עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. עד אז נראה שהוא וחלק מחבריו לליכוד, לא מפספסים אף הזדמנות לתקוף את בנט ולהאשימו בהאשמות שונות.

שר התחבורה והשר לענייני מודיעין, ישראל כץ, התייחס הבוקר בראיון בגלי צה"ל, לדבריו של השר בנט שאמר כי על ראש הממשלה לקבור סופית את נאום בר-אילן בפגישתו הצפויה עם טראמפ. "מעולם לא תמכתי בפתרון 2 המדינות ובמדינה פלסטינית", הוא אמר וסייג זאת בכך שהוא גם "לא מאמין בהצבת אולטימטום".

השר כץ תקף את השר בנט, על הצהרותיו בשבוע שעבר בנוגע לעימות אפשרי עם חמאס, "אני רואה בחומרה רבה מאוד התבטאויות של חברי קבינט ובייחוד של אותו שר בקבינט שעומד בראש מפלגה קטנה שמוכן להבעיר את עזה ולגרור אותנו למלחמה בגלל שיקולים פוליטיים".

שר התחבורה התייחס גם לדברים שאמר השר גלנט, לפיהם ישנה סבירות גדולה שבאביב הקרוב חמאס ינסה לגרור את ישראל למלחמה, "כל התבטאות של חבר קבינט על עימות בלתי נמנע ברצועת עזה היא חסרת אחרויות. חברי קבינט לא צריכים להתלהם כדי לקבל רווח פוליטי. תפקידנו למנוע מלחמה מיותרת. כל מי שאומר שהמלחמה היא בלתי נמנעת ונוקב בתאריכים זה חסר אחריות".

(צילום: מרכז מורשת בגין)

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, בחר גם הוא לתקוף את שר החינוך ואמר כי לגבי "היריות בנגמ"ש, "היחיד שיורה זה בנט הליכוד מתנהג בממלכתיות. אם בנט ימשיך בטכניקה הזאת. היכון לקואליציה זה לא החקירות אלא בנט,שיתן לראש הממשלה להוביל יש לו יותר קשרים וניסיון שבנט יפנים פעם אחת ולתמיד שראש הממשלה זה נתניהו. מה בנט רוצה מראש הממשלה? שאם נשיא ארה"ב ידבר עם נתניהו על 2 המדינות אז שראש הממשלה יגיד לו שהוא לא יכול כי בנט לא מסכים?

אמש פרסם השר בנט בדף הפייסבוק שלו כי על ראש הממשלה לנצל את פגישתו עם טראמפ כדי לקבור סופית את חזון 2 המדינות. "אם הנשיא ורה"מ יזכירו את המחויבות להקמת פלשתין, או 'שתי מדינות' בניסוח כזה או אחר, כולנו נרגיש זאת בשנים הקרובות על בשרנו. האדמה תרעד. כל מה שקרה לנו מאז אוסלו, ההתנתקות ונאום בר אילן יואץ וננוע במסלול הבלתי נמנע לעבר פלסטין על כביש שש. ישראל תמשיך להיות מותקפת". בנט הדגיש כי "שתי מילים, 'מדינה פלסטינית', הן אסון היסטורי. אסור שהן ייאמרו. זהו המבחן שלנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן