ארוסתו של הדר גולדין: חשבתי שנהיה ביחד לנצח

לאחר הודעת צה"ל כי סגן הדר גולדין נהרג בקרב, ביקשו בני משפחתו 'מכל עם ישראל' להגיע ללוותו בדרכו האחרונה. המונים נענו לקריאה והגיעו ללוויה בכפר סבא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/08/14 17:57 ז באב התשעד

ארוסתו של הדר גולדין: חשבתי שנהיה ביחד לנצח
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

כעשרים אלף איש נענו לקריאתה של משפחת גולדין והגיעו ללוות את סגן הדר גולדין, שנהרג בקרב ברפיח, והיה חשש שנשבה, בדרכו האחרונה.

המוני אזרחים מכל רחבי הארץ הגיעו בשעות האחרונות לבית העלמין הצבאי בכפר סבא בעקבות קריאתם של בני משפחת גולדין שביקשו 'מכל עם ישראל' להגיע ללוויה של בנם. כזכור, הלילה (א'), לאחר יממה מורטת עצבים הגיעו שר הביטחון, ראש אכ"א והרב הצבאי הראשי לבית המשפחה והודיעו כי בנם, אשר היה קיים חשש שנחטף, נהרג בקרב והוגדר כחלל צה"ל.

ארוסתו של גולדין, עדנה סרוסי, ספדה לו בדמעות ואמרה "רציתי להיות אשתך. רצינו לחיות יחד לנצח. אני מחכה לרגע ששוב נהיה ביחד". צור גולדין, אחיו התאום של הדר אמר "אנו מחוברים ואין סיכומים. לא ארפה. אנו שניים חיים יחד ולא נפרדים לעולמי עד. חייך חיי וחיי חייך. הדר, אנו מתגעגעים. זה לא יהיה אותו הדבר בלעדיך. תן לנו כוחות. לא נאכזב אותך".

"הדר היה אדם נפלא כפי שכל הצעירים שקברנו לאחרונה היו נפלאים", אמר אביו, שמחה גולדין. "הוא היה מיוחד באפון שנגע באנשים ואתם העדות לכך. אדם כזה ראוי שנספר עליו וראוי שכל אחת ואחד מכם יקח ממנו משהו מיום זה ואילך. אחי ואחיותיי אני משביע אתכם - תנו בליבכם את המעלות של חבריכם ולא את חסרונם. חזקו את הדברים הטובים באדם, כך נוכל לחיות בארץ הנפלאה הזו, ולא ניפול לסכסוכים. התנהלו בדרך הישר, בפשטות, זו מורשתו של הדר, כל מי שהכיר אותו ידע שאכן אצל הדר זה היה פשוט. לכו בדרך הישר, אל תשנאו אחד את השני חלילה".

את ההחלטה להכיר בקצין כחלל צה"ל קיבל הרב הצבאי הראשי הרב רפי פרץ, שעמד בראש בית דין מיוחד שהוקם לצורך המשימה. ההחלטה התקבלה על פי ממצאים שאותרו בשטח הלחימה, הובאו לישראל ונבדקו, תוך התחשבות בשיקולים רפואיים, הלכתיים ורלוונטים אחרים.

"בני המשפחה מקבלים בצער רב את קביעת צה"ל כי הדר נפל בעת הלחימה ברפיח", אמר דובר המשפחה עמיחי אתאלי והוסיף: "המשפחה מודה לכל עם ישראל על התמיכה. המשפחה מבקשת מכל מי שיכול להגיע וללוות את הדר הגיבור בדרכו האחרונה".

במהלך היום (א') שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הוריו של גולדין. "הדר היה דמות כבירה, גיבור גדול. אני יודע שאתם עוברים ייסורי תופת, הרגשה שלקחו חלק ממך ואינך שלם עוד. זהו כאב שלא נותן מרגוע לרגע. אני מקווה שתמצאו נחמה בכך שבנפילתו קיים את עם ישראל במאבק על עצמאותנו", אמר נתניהו. בשעות האחרונות התאספו חברים של הדר שקראו פרקי תהילים והתפללו לעילוי נשמתו.

כזכור, אין זו הפעם הראשונה במבצע צוק איתן בה מוגדר חייל נעדר כחלל צה"ל. בימים הראשונים של המבצע הקרקעי, לאחר נפילתו של סמ"ר אורון שאול, בתקרית הנגמ"ש, מיהרו בחמאס להודיע כי החייל נמצא בידיהם. הרבצ"ר קבע גם בפעם ההיא כי שאול נהרג בעת הקרב ומשפחתו ישבה שבעה.