ארדן לעיתונאים: עזבו את השקרים והבורות. למה אתם בעד המפגע?

השר לביטחון הפנים לא אוהב את תגובתם האוטומטית של מרבית כלי התקשורת, רגע לאחר פיגוע הדריסה הבוקר באום אל חיראן. "אתם פשוט לא מכירים את החומר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/01/17 16:02 כ בטבת התשעז

ארדן לעיתונאים: עזבו את השקרים והבורות. למה אתם בעד המפגע?
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

רס"מ ארז לוי בן ה-34 נרצח הבוקר (ד') בפיגוע דריסה שאירע במהלך מבצע להריסת מבנים בלתי חוקיים ביישוב הבדואי אום אל חיראן הסמוך לחורה שבנגב. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לא מבין את דיווחיהם המוטים של חלק מאנשי התקשורת ומציג להם שאלה נוקבת: למה?

בפוסט שכתב לפני שעה קלה בפייסבוק אומר ארדן כי "זה לא יום קל לעם ישראל. אבל יש נושא שהוא חשוב מכדי שאוכל להתעלם ממנו.

יש לי שאלה לחלק נכבד מהמגישים והמראיינים בתקשורת: עזבו עכשיו את השקרים של חלקכם לגבי ההצתות, שרבים מכם מתעקשים לראות בהן דליקות ליליות שבמקרה התרחשו בצמוד או בתוך ישובים יהודיים. עזבו גם את הבורות שאתם מפגינים לגבי ההצעות שהציעה המדינה לבדואים לפני הפינוי הבוקר. אתם פשוט לא מכירים את החומר, דברו עם רשות מקרקעי ישראל ועם המינהלת להסדרת התיישבות הבדואים ותשמעו איזה הצעות נדיבות התושבים מקבלים כדי לציית להחלטות בתי המשפט כנגד פלישתם לקרקע.

אבל אני שואל- מדוע, למען השם, האינסטינקט שלכם, חלקכם, תמיד יהיה בעד המפגע?

אני באמת לא מבין את זה. ארז נרצח הבוקר. יש לו ילד בן 5 וילדה בת 3 בבית. הם יגדלו בלי אבא. הוא לא יזכה לראותם גדלים. הוא נרצח בדם קר בעת שייצג את מדינת ישראל ואת שלטון החוק של כולנו. לפחות ברגע הזה, לפחות ביום הזה, אפשר לצפות מכם לגישה קצת אחרת?

ממש ברגעים אלה פורסם הסרטון שצולם מהאוויר ותיעד את הפיגוע. הסרטון מפריך את השקרים. מקווה שיהיה לכם את האומץ וההגינות להתנצל על האיזון הלא קדוש שעשיתם בין כוחות משטרה שפועלים בשם כולנו לאכוף את החוק לבין שודדים אלימים שמגבים רצח נתעב".

מוקדם יותר פורסם צילום וסרטון משטרתי שתיעד והוכיח שמדובר בפיגוע. בסרטון נראה שהמחבל הדורס האיץ לכיוונם של השוטרים ופגע בהם.