ארגוני שמאל קיצוניים יפגינו נגד ריקוד הדגלים

ארגוני השמאל הודיעו כי יפגינו כנגד אירוע הריקודגלים ביום ירושלים שלטענתם מלווה כעניין שבשגרה בקריאות גנאי והשחתת רכוש ואלימות פיזית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/04/15 13:26 ז באייר התשעה

ארגוני שמאל קיצוניים יפגינו נגד ריקוד הדגלים
עינת קורמן - סוכנות תצפית, צילום: עינת קורמן - סוכנות תצפית

שלושה שבועות לפני יום ירושלים החל דיון ציבורי בסוגיית מצעד הריקודגלים וסוגיית התנהגות הנוער בו, במיוחד בקטע בשיח ג'ראח שעורר בשנים האחרונות תגובות מסתייגות בעיקר בשל השירים המתריסים והפרובוקטיבים שהושרו על ידי החוגגים.

מספר ארגוני שמאל בשיתוף עם עמותת "ירושלים לא שותקת לגזענות" הודיעו כי יפעלו ויפגינו כנגד המצעד ומה שהם מגדירים כ"גילויי שנאה, גזענות ואלימות". לדבריהם, "הצעדה ברחובותיה המזרחיים של העיר ובפרט ברובע המוסלמי בעיר העתיקה, מלווה כעניין שבשגרה בקריאות גנאי, השחתת רכוש ואלימות פיזית כלפי הפלסטינים תושבי ירושלים".

בארגון הודיעו שיפגינו במקום כנגד הריקוד דגלים ובאירוע פייסבוק שהוקם לשם כך הודיעו תוך פחות מיממה 760 בני אדם שישתתפו בהפגנה כנגד המעבר בשכונות בצדה המזרחי של העיר. אומנם, כפי הנראה רוב האנשים שהודיעו כי יצטרפו להפגנה, לא יעשו כן בסופו של דבר, אך מדובר במיצג תמיכה בארגוני השמאל אשר יבצעו את ההפגנה.

"שנה אחר שנה המשטרה והעירייה לא נוקטות צעדים משמעותיים כדי לעצור את האלימות וההסתה. לאחר קיץ סוער שבמהלכו איימו האלימות והגזענות לשלוט במרחב הציבורי בירושלים - השנה נאמר די להתנהלות האלימה, די לשנאה ולהסתה הפוגעות במרקם החיים העדין בירושלים", נאמר בהודעה.

אך מתברר כי לא רק בשמאל עוסקים בנושא, פעיל הימין, יהודה גליק החליט להעלות את הנושא לדיון גם בציבור הדתי ציוני. בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו הוא ציין כי התלבט קשות אם להעלות את הסרטון של עמותת השמאל "עיר עמים" מהשנה שעברה בו נראים בני הנוער שרים ומתגרים באוכלוסייה הערבית, גם בשל היותו "מגמתי וערוך" וכן כי נוצר כדי להוציא דיבתה רעה של הציונות הדתית, "אני יודע שהיא אוכלוסייה איכותית ומה שיש כאן מהווה קצה קיצון לא מייצג", כתב גליק והרגיז את אנשי הארגון שטוענים בתוקף כי הסרטון שהופץ אינו מגמתי ולא נועד כדי לנגח את הציונות הדתית אלא לעודד את המשטרה למנוע הסתה.

לטענתו של גליק, המראות בסרטון הן באופן מנוגד לחלוטין לדעת מארגני ריקודגלים, אך בכל זאת הוא סבור שיש צורך שהמחנכים יתריעו עוד לפני האירוע ויעשו כל אשר לאל ידם כדי שתמונות כאלו לא ישנו. "זאת, כדי לא לתת נשק ביד שונאינו וכדי שנוכל לחגוג את באמת את יום ירושלים כתלמידיו של אברהם אבינו ושל הרב קוק זצ"ל", אומר גליק ומצהיר כי הוא לא מהסס לחטוף התקפות על היותו "משתפ של השמאליפה נפש" בשל חשיבות הנושא ואמנותו שאנחנו כיהודים מחויבים למנוע שנאה יותר מאשר כל עם אחר.